خسارت کرونا به صنعت کرمانشاه/ ثبت ۱۰۰۰ درخواست برای بیمه بیکاری

خسارت کرونا به صنعت کرمانشاه/ ثبت ۱۰۰۰ درخواست برای بیمه بیکاری
خسارت کرونا به صنعت کرمانشاه/ ثبت ۱۰۰۰ درخواست برای بیمه بیکاری

به گزارش خبرنگار مهر، ستاد جهش تولید استان کرمانشاه ظهر امروز در استانداری کرمانشاه برگزار شد و ضمن بررسی خسارات کرونا بر صنعت استان بر لزوم تسریع در رفع مشکلات واحدهای راکد تاکید شد.

جهانبخش شکری، رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اظهار داشت: در استان کرمانشاه برای بیمه بیکاری بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که ۶ هزار نفر آنها حائز شرایط شدند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه افزود: در بخش صنعت و معدن بیش از ۱۰۰۰ نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کردند که توقع دارند دولت در این خصوص همکاری لازم را به عمل آورد.

شکری خاطرنشان کرد: بیماری کرونا مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد و آنها را دچار یک رکود کرده است که برای خروج از رکود دولت باید توجه ویژه داشته باشد.

وی بدهی بانکی، بیمه تأمین اجتماعی و مالیات را از عمده مشکلات تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: باید در این راستا تسهیل گری‌هایی شکل گیرد، اما متأسفانه می‌بینیم که از فروردین به بعد بانک‌ها حتی سختگیرانه تر از گذشته عمل می‌کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه بیان داشت: اگر بخواهیم شاهد جهش تولید باشیم لازم است وام‌های بلاعوض و کم بهره به واحدهای تولیدی پرداخت شود چرا که با بهره بانکی بالا نمی‌توانیم شاهد جهش تولید باشیم.

اولیا علی بیگی دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: اینکه در استان نزدیک به ۱۵ هزار نفر درخواست بیمه بیکاری داشتند یک زنگ خطر محسوب می‌شود و باید به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان کرمانشاه بیان داشت: امروز به یک بسیج همگانی و وفاق ملی نیازمندیم تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

وی گفت: در این شرایط که استان ما درگیر بیماری کرونا است اولویت اول ما باید حفظ اشتغال موجود باشد تا مشکلات استان مضاعف نشود.

علی بیگی افزود: امروز که کمر تولیدکننده‌ها زیر بار تحریم‌ها خم شده است باید دولت تلاش مضاعفی داشته باشد تا با حمایت از کارآفرینان بتوانیم از بحران‌ها عبور کنیم.


منتشر شده

در

کرمانشاه

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *