خدمتگذاری،مبارزه بامفاسد وتحقق حقوق عامه اولویت کاری دادگستری است

خدمتگذاری،مبارزه بامفاسد وتحقق حقوق عامه اولویت کاری دادگستری است

خدمتگذاری،مبارزه بامفاسد وتحقق حقوق عامه اولویت کاری دادگستری است

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کردستان، محمدرضا مترقب در نخستین جلسه شورای قضایی استان اظهار داشت: در سال جدید و با رهنمودهای رئیس قوه قضاییه، مجموعه دادگستری استان کردستان کار خود را با جدیت و قدرت آغاز کرده است و شیوع ویروس کرونا موجب ایجاد خلل و وقفه در کار دادگستری نشده است.

وی افزود: خدمتگذاری به ارباب رجوع، مبارزه با مفاسد و تحقق حقوق عامه از اولویت های کاری دادگستری استان کردستان است و درصدد هستیم تا با کاهش موجودی پرونده ها و حبس زدایی به رهنمودهای رئیس قوه قضاییه جامه عمل بپوشانیم.

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: شرایط بوجود آمده در دوران شیوع ویروس کرونا به همگان ثابت کرد که الکترونیکی کردن امور اداری دادرسی قضایی تا چه حد ضرورت دارد و دادگستری نیز در این خصوص در پی تحقق کامل دادرسی الکترونیک در محاکم قضایی استان است.

مترقب یادآور شد: بر اساس بخشنامه قوه قضاییه در پایان سال قبل تعداد هزار و ۳۷۳ نفر از زندانیان به مرخصی فرستاده شدند تا از شیوع کرونا در زندان های استان جلوگیری شود و خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلای زندانیان در استان به این ویروس گزارش نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه فرار زندانیان سقز اشاره کرد و بیان کرد: تا کنون تعداد ۶۷ نفر از زندانیان فراری زندان سقز دستگیر شده اند.

رئیس کل دادگستری کردستان در رابطه با اجرای احکام قصاص علیه محکومینی که حکم آنان در مراجع ذیصلاح قضایی استان و دیوانعالی کشور صادر، تایید و قطعی شده، گفت: با دستور رئیس قوه قضاییه تلاش می شود رضایت اولیای دم توسط مقامات قضایی و خیرین و تشکل های مردم نهاد اخذ و از اجرای حکم قصاص جلوگیری بعمل آید که تعداد قابل توجهی از این احکام منجر به جلب رضایت شده و بعضی از احکام به لحاظ امتناع اولیای دم مقتولان باید اجرا شود.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *