خبر مهم روحانی درباره بازگشایی مساجد از فردا /در ۱۲۳ شهر نماز جمعه اقامه خواهد شد

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، در جلسه امروز ستاد ملی کرونا به وضعیت بازگشایی مساجد اشاره کرد و گفت:  مناطق سفید و کم ریسک از فردا مساجد و نماز جمعه هایش بازگشایی می شود.

>>>>در همین رابطه بخوانید؛

توصیه کرونایی روحانی به مردم: برای روزهای سخت احتمالی آماده باشیم

وی با بیان اینکه ۱۳۲ شهرستان وضعیتشان سفید است و از فردا مساجدشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز می‌شود، گفت:  مساجدی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند دو زیبایی دارند که هم زیبایی معنوی و هم زیبایی نظم و اجرای مقررات را اجرا می‌کنند که نشان می‌دهد در مساجد یک عمل مستحب و یک عمل واجب انجام می‌شود.

روحانی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مساجد و مراکز مذهبی، گفت: وقتی نمازگزار فاصله را مراعات به عمل واجب عمل می‌کند و اینکه در مسجد نماز را به جماعت می‌خواند به عمل مستحب عمل می‌کند؛ در این شرایط جایگاه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از لحاظ طبقه‌بندی از نماز جماعت با آن ثواب‌های مستحبی که بیان و تاکید شده است، بالاتر است.

رییس جمهوری بیان کرد: وقتی این مستحب و واجب را در کنار هم می‌بینیم زیبایی آن برای مردم بسیار بیشتر می شود؛ در برخی از کشورها در همین ماه رمضان نماز را با فاصله‌های بسیار زیاد و در صفوف منظم و مرتب می‌خوانند و خیلی از آنها ماسک دارند و به نماز ایستاده‌اند که مراعات توصیه پزشکان است و در کنار آن رفتن به مسجد و نماز خواندن که زیبایی بسیاری را بوجود می‌آورد.

۲۷۲۷

منبع : خبرآنلاین


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *