خانه‌ی هنری سحر، محل کارش هم هست!

وب‌سایت چیدانه – صدف حقیقت: انتخاب سبک و رنگ صحیح در دکوراسیون منزل تاثیر چشمگیری در فضای کلی خانه و حسی که از آن به صاحبان منتقل می‌شود، می‌گذارد. زمانی که روحیه و علایق خود را بشناسید، متوجه می‌شوید که چه سبک دکوراسیونی می‌تواند نیاز‌های شما را برطرف کند و فضایی را به وجود آورد که آن را با هیچ نقطه‌ای از دنیا عوض نکنید.

در این میان اگر دستی هم در ساخت وسایل مختلف و هنر داشته باشید، با خلق آن‌ها چیدمان انحصاری خود را تکمیل کرده و مهر تاییدی بر طراحی داخلی خانه خود زده اید.

در این مطلب می‌خواهیم دکوراسیون خانه‌ی زیبای هنرمند ایرانی خانم سحر کرمی در شمال تهران را معرفی کنیم تا بتوانید از نکات مفید آن بهره‌مند شوید.

خانه سحر در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: یک نفر (این واحد هوم آفیس است)
  • شغل صاحب خانه: طراح دکوراسیون و عکاس فدراسیون جهانی عکاسی
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: نیاوران
  • متراژ فضا: ۸۰ متر مربع
  • سال ساخت: ۱۳۹۲
  • طبقه اول
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: یک خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ‌های غالب: آبی، کرم، قهوه‌ای
  • طراح: سحر کرمی
  • مدت زمان طراحی داخلی: ۲ ماه

دکوراسیون خانه خود را در ۵ کلمه توصیف کنید.

المان‌های قدیمی، فضای آرام و پر از رنگ

دلیل انتخاب این خانه برای شما چیست؟ چه مدت برای پیدا کردنش زمان سپری شد؟

وجود تراس و منظره سبز و نزدیک بودن به کوه از مواردی بود که باعث شد این واحد را انتخاب کنم البته این نکته که متراژ مورد نظرم را دارا بود هم در تصمیم گیری تاثیر داشت. چون می‌توانستم با هزینه کمتر آن را بازسازی کنم که البته همین متراژ هم هنوز جای کار دارد. من برای پیدا کردن این خانه حدود ۴ ماه گشتم.

اطلاعاتی در رابطه با گذشته خانه خود دارید؟ آیا منزلتان بازسازی شده است؟

این خانه یک ملک قدیمی بوده که سال ۹۱ با فوت صاحب خانه تخریب و تبدیل به آپارتمان شده است. خوشبختانه درخت‌های گردو و میوه به وصیت صاحب قبلی هیچ آسیبی ندیده و این ویوی سبز را به وجود آورده اند. این خانه توسط خودم بازسازی شده است.

داستان دکوراسیون خانه خود را تعریف کنید.

در ابتدای خرید، این ملک کارگاه هنری من محسوب می‌شد، ولی بعد‌ها به دلیل حجم زیاد کاری به نوعی به هوم آفیس من تبدیل شد، چون وقت زیادی را در آن می‌گذراندم. سپس هر وسیله‌ای که برایم ارزشمند بود مثلا قیچی، قاب و اشیایی که مربوط به اجداد من هستند و قدمت متوسط ۲۰۰ ساله دارند (البته بیشتر ارزش معنوی دارند) را به این فضا آوردم. تقریبا بیشتر وسایل دکوری خانه از کار‌های عکس، نقاشی، خط و چوب خودم هستند و حتی رنگ دیوار را هم خودم انجام دادم. به همین دلیل هزینه زیادی برای من نداشت.

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

رنگ آبی رنگی عرفانی است و به عنوان نماد آرامش شناخته می‌شود. البته بقیه رنگ‌های استفاده شده در فضا هم مکمل آبی هستند.

زمانی که با دقت بیشتری به چیدمان خانه کوچک سحر نگاه کنید، متوجه می‌شوید که رنگ آبی در تنالیته‌های مختلف به کار برده شده است. رنگ آبی ملایم در دیوار نشیمن و در پس زمینه مبلمان کرم راحتی، با ورود نور خورشید آرامش بیشتری را در فضا به وجود می‌آورد. استفاده از رنگ آبی در اکسسوری و وسایل کوچک و بزرگ به خوبی دیده می‌شود.

آیا برای دکوراسیون خانه روند خاصی را پیش گرفته اید؟

طبق روند کاری ام از بازسازی و رنگ فضا شروع کردم تا در نهایت جزییات و وسایل تزیینی تکمیل شدند.

همانطور که سحر گفت این خانه یک هوم آفیس است و به عنوان یک کارگاه هنری بخشی از فضای خانه را به قرار دادن وسایل هنری و ساخت و ساز اختصاص داده است.

به نظر خودتان کدام ویژگی منزل شما حس خانه بودن به شما می‌دهد؟

استفاده از وسایل قدیمی که برای من حس نوستالژیک دارند، حس خانه بودن را برایم القا می‌کنند.

در این بین هم می‌توانید اکسسوری‌های کوچک قدیمی و هم وسایل و مبلمانی که در ابعاد بزرگتر، ولی به سبک قدیمی دیزاین شده اند را مشاهده کنید.

داشتن چه فضا یا وسیله‌ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

تراس و ویو سبز

پنجره‌های بزرگ نشیمن خانه که رو به تراس و حیاط آپارتمان باز می‌شوند، نور مناسب طبیعی را وارد فضای داخلی می‌کنند و به دلیل منظره زیبای درخت و گیاهان ارتباط بی نظیری بل فضای بیرون نیز برقرار کرده اند.

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی منزل شما چه بوده است؟ برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

در دکوراسیون آشپزخانه کابینت‌ها از متریال مورد علاقه من ساخته نشده و از جنس ام دی اف بودند. البته به امید خدا به زودی آن‌ها را به کابینت چوبی تبدیل می‌کنم.
من مشکل کمبود فضا نداشتم و فضای موجود برایم کافی بود.

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

گل و گیاهان آپارتمانی من جزو دوست داشتنی‌ترین‌ها هستند که البته بسیار مراقبشان هستم.

کدام فضا یا وسیله را کمتر از باقی قسمت‌ها دوست دارید؟

من به دکوراسیون آشپزخانه فعلی علاقه کمتری دارم. آشپزخانه مبله بوده و لوازم خانگی برای آن خریداری نشده است. فقط دکوری‌ها را از آرت شاپ‌های مختلف خریده ام.

استفاده از کابینت ام دی اف به رنگ قهوه‌ای تیره در فضای کوچک ممکن است باعث کوچکتر شدن فضای موجود شود. البته صفحه کابینت و کاشی‌های دیواری رنگ روشن این آشپزخانه می‌تواند با ایجاد تضاد این مسئله را حل کنند. سحر برای دیزاین آشپزخانه از تابلو‌های کوچک چوبی بین کابینت و ظرف‌های فلزی و مسی به سبک قدیمی استفاده کرده است.

آخرین وسیله‌ای که برای خانه خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

یک گلدان بزرگ را از باغ گل رضوان و یک سبد حصیری را از یک فروشگاه آنلاین برای اینکه گلدان را کاور کند، خریداری کرده ام.

زمانی که یک گیاه جدید را به خانه می‌آورید، به دلیل تغییر موقعیت مکانی ممکن است کمی استرس به گیاه وارد شود و تاثیر منفی در حال و روزش بگذارد. خصوصا اگر همزمان گلدان آن را هم تعویض کنید، این تاثیر منفی بیشتر می‌شود؛ بنابراین یکی از بهترین راه حل‌ها برای پوشاندن گلدان فعلی و پلاستیکی گیاه جدید، استفاده از سبد حصیری است. این المان علاوه بر زیبایی ظاهری و تاثیر بر چیدمان خانه، از وارد شدن تنش به گیاه نیز جلوگیری می‌کند.

آیا وسیله‌ای در خانه وجود دارد که خودتان آن را ساخته باشید؟ از چه متریالی برای ساختش استفاده کرده اید؟

بله، همانطور که گفتم قاب ها، دکوری‌ها و بعضی از وسایل چوبی را خودم ساخته ام.

دیوار آبی کناری و بالای شومینه با کار‌های هنری بانوی هنرمند ایرانی تزیین شده است. استفاده از صندلی لهستانی و همچنین چوب‌های به کار رفته در قاب و بشقاب‌های دکوری، فضای تلفیقی خانه را تکمیل می‌کند.

کدام تغییر دکوراسیون منزل خود را بیشتر دوست دارید؟

آجر و رنگ‌های دیوار که به فضا روح دادند را دوست دارم. چون فضا بسیار مرده و بی روح بود و من برای جان دادن و زنده کردن طراحی داخلی از چند رنگ متفاوت استفاده کردم.

استفاده از آجر دیواری در دیوار پشت تلویزیون این فضا و کاربری آن را شاخص‌تر کرده و به عنوان المان ایرانی در دکوراسیون داخلی حضور پیدا کرده است. البته نا گفته نماند که رنگ قهوه‌ای این آجر‌ها هم دلیل خوبی برای گرمابخشی به خانه هستند.

اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در خانه تغییر دهید، چه چیزی را انتخاب می‌کنید؟

اکثر وسایل را دوست دارم حتی برای تهیه مبل، پاف، روتختی و … پارچه آن‌ها را جداگانه از منابعی که می‌شناختم خریداری کردم تا کاملا به سلیقه خودم باشد. در سایر وسایل هم تغییراتی ایجاد کردم که به سلیقه خودم نزدیکتر شود.

لوازم و وسایل در دکوراسیون نشیمن ایرانی

  • میز تلویزیون: ساخت خودم و همکارم
  • میز جلو مبلی: ساخت خودم و همکارم
  • لوستر: خرید از فروشگاهی در شیراز که به تهران فرستاده شدند.
  • آباژور: خرید از محله لاله زار
  • لوازم دکوری: ساخت خودم
  • کتابخانه: خرید از جمعه بازار پارکینگ پروانه تهران

سرویس خواب چوبی در دکوراسیون اتاق خواب

  • سرویس خواب: ساخته شده در کارگاه نجاری همکارم در کرج
  • روتختی: پارچه خریداری شده و به تیمی که خیاطی روتختی انجام می‌دهند، سفارش داده شده است.

کار‌های خدماتی دکوراسیون منزل را چه گروه یا برندی و با چه قیمتی انجام داده است؟

من با یک گروه طراحی دکوراسیون کار می‌کنم و از طریق لینک‌های خودمان کار‌های خدماتی منزل را انجام دادیم و اکثرشان را سال هاست می‌شناسم و با آن‌ها کار می‌کنیم.

کدام یک از وسایل و خدمات جدید برای دکوراسیونتان مشکلی داشته یا شما بسیار از آن راضی هستید؟

آجر را از شهر شیراز سفارش دادم که کیفیت فوق العاده‌ای داشت. تا به حال آجری در این کیفیت و ظرافت ندیده بودم و از کار نصابشان هم بر خلاف نصاب‌های قبلی که با آن‌ها کار کرده بودم، بسیار راضی هستم.

با تجربه‌هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

مهمترین نکته در طراحی منزل شما توجه به سلایق و روحیات شخصی خودتان است. یک دکوراتور و طراح می‌تواند راهنمای خوبی برای جهت دادن به سمت چیدمان مورد علاقه شما و طراحی اصولی باشد، ولی در نهایت متناسب بودن فضا با روحیات شما و حس خوب گرفتن از محیط در صدر اهمیت قرار دارد. برای دریافت این حس خوب نقش استفاده از عناصر طبیعی و رنگ‌ها را نادیده نگیریم.


منتشر شده

در

سبک زندگی, مد و زیبایی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *