حل و فصل مسائل قضایی ۶ واحد تولیدی یزد/۳۵۰ نفر به کار بازگشتند

حل و فصل مسائل قضایی ۶ واحد تولیدی یزد/۳۵۰ نفر به کار بازگشتند
حل و فصل مسائل قضایی ۶ واحد تولیدی یزد/۳۵۰ نفر به کار بازگشتند
به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی دهشیری، صبح امروز در اولین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد در سال جاری اظهار داشت: راهبرد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب در سنوات اخیر، تمرکز بر مسائل اقتصادی و به طور خاص چهار سال متوالی روی موضوع تولید است تا حربه‌های دشمن در زمینه تحریم و ایجاد تنگناهای معیشتی را خنثی نمایند.
وی تصریح کرد: عناوین سال برای جای گرفتن در سربرگ مکاتبات و چاپ بنر و کارهای تبلیغاتی انتخاب نمی‌شود، بلکه باید با نگاه عمیق مدیریتی و طرح‌های ابتکاری و خلاقانه در مسیر نهادینه سازی شعار سال و اجرایی کردن آن گام برداشت.
رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های کشور و استان یزد در زمینه‌های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی بیان داشت: باید زنجیره تأمین، تولید و اشتغال در استان را تکمیل کرد تا شاهد تعالی و توسعه میهن اسلامی بود.
وی دوران کنونی قوه قضائیه را دوران تحول مجموعه قضائی ذکر کرد و یادآور شد: با شروع به کار یک مجلس انقلابی و پای کار در کنار قوه قضائیه جهادی و مردمی و پرکار، می‌توان به چرخ‌های توسعه ایران اسلامی، سرعت بخشید.
دهشیری، تسهیل فرایند و شرایط تولید و سرمایه گذاری را خواستار شد و گفت: باید قوانین دست و پاگیر در زمینه تولید، اصلاح و راه برای هرگونه سرمایه گذاری و تولید و اشتغال تسهیل شود.
وی، هدف از تشکیل جلسه اقتصاد مقاومتی را حمایت حقوقی و قضائی از واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی نگاه حمایتی نسبت به پرونده‌های واصله به دبیرخانه ستاد دارند و به طور معمول تلاش می‌کنند تا موانع تولید و اشتغال را به حداقل ممکن برسانند.
رئیس کل دادگستری استان یزد یادآور شد: باید به سمت شناسایی و اصلاح قوانین دست و پا گیر حرکت کرد تا فکر و ذهن سرمایه گذار و کارآفرین، درگیر برخی از مسائل غیر ضروری نشود.
وی با اعلام اینکه در این نشست به موضوع و مشکلات ۶ کارخانه و شرکت تولیدی، رسیدگی شد، گفت: با حضور مدیران مرتبط، مسئولان بانکی و مسئولان نظارتی و قضائی، ستاد اقتصاد مقاومتی مصوباتی با نگاه مساعدت‌های مالی، ارائه تسهیلات بانکی و امهال وام‌های مربوطه با دقت بر قوانین موضوعه و بررسی جوانب مختلف موافقت شد.
دهشیری ابراز داشت: این شرکت‌ها که در زمینه تولید محصولات فولادی، صنایع بسته بندی، طراحی و تولید محصولات زینتی و فراورده‌های گوشتی فعالیت داشته‌اند هر یک بنا به دلایلی از جمله بدهی‌های بانکی، عدم وجود سرمایه در گردش و یا اختلاف در موضوع واگذاری زمین از چرخه تولید بازمانده بودند که پس از بررسی دقیق شرایط این شرکت‌ها و استماع نظر مدیران و وکلای شرکت‌ها همچنین نظر نمایندگان بانک‌های مرتبط با پرونده این شرکت‌ها، فرصت‌هایی در قالب مساعدت‌های مالی، تسهیلات بانکی و امهال وام‌های آنها در اختیار آنها قرار گرفت تا زمینه بازگشت این شرکت‌ها به چرخه تولید فراهم شود.
به گزارش مهر، با راه اندازی مجدد این شرکت‌ها، زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۳۵۰ نفر در مرحله نخست و بیش از ۵۰۰ نفر در مراحل بعدی و شروع به کار فازهای آتی این شرکت‌ها فراهم خواهد شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *