حضور بانوان بسیجی برای تغسیل متوفیان کرونایی

حضور بانوان بسیجی برای تغسیل متوفیان کرونایی

 

مرضیه افضلی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا گفت: یکی از مهمترین اقدامات بسیج زنان همزمان با شیوع کرونا، راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک بود که در حال حاضر روزانه ۴۰۰ هزار عدد ماسک در کارگاه‌های بسیج در سراسر کشور تولید و میان کادر درمان و مردم عادی توزیع می‌شود.

مدیر کارآفرینی بسیج جامعه زنان کشور افزود: با شیوع این ویروس شمار زیادی از بانوان به صورت داوطلبانه در عرصه‌های مختلف اقدام به کمک کردند و در حال حاضر حدود هزار نفر از خواهران بسیجی در قالب ۹۸۰ گروه جهادی در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره بر حضور بانوان در غسالخانه‌ها اظهار داشت: با توجه به نیاز غسالخانه‌های کشور به نیرو برای شستشوی پیکر بیماران کرونایی، شماری از بانوان بسیجی در برخی از شهرها از جمله قم، گیلان و رامین به صورت داوطلبانه اقدام به حضور در غسالخانه‌ها به شستشوی اجساد کرونایی کردند.

توزیع ۲۶ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان

مدیر کارآفرینی بسیج جامعه زنان کشور با اشاره بر توزیع بسته معیشتی و بهداشتی میان خانواده‌های نیازمند نیز توضیح داد: بسیج زنان همواره در اعیاد متعدد این بسته‌ها را میان خانواده‌های مستضعف توزیع می‌کند و امسال نیز با شروع کرونا، افراد نیازمند شناسایی و سبدهای کالا میان آنها توزیع شد. تاکنون نیز حدود ۲۶ هزار بسته غذایی و بهداشتی و حدود ۴۵۰۰ بسته شامل مواد ضد عفونی کننده میان افراد نیازمند توزیع شده است.

افضلی ادامه داد: کسانی که توسط پایگاه‌های بسیج شناسایی شده خانواده‌هایی که درآمد آنها به صورت دستمزد روزانه بوده و به علت شیوع کرونا با مشکل مواجه شده‌اند، از سوی بسیج زنان شناسایی و بسته‌های معیشتی درب منزل یا از طریق مساجد به آنها اعطا شده است. بسته‌های نیز شامل اقلام مورد نیاز خانوارها از جمله برنج، گوشت و غیره بوده است.

توزیع آب میوه طبیعی در بیمارستان‌ها

وی با بیان اینکه حداقل ۴ هزار نفر از بانوان در خانه‌های بهداشت و مراکز درمانی در حال فعالیت هستند، بیان کرد: این افراد در زمینه غربالگری، کمک به مدافعان سلامت در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها و پاسخگویی در سامانه ۴۰۳۰ فعالیت می‌کنند. بعلاوه توزیع غذای گرم میان خانواده بیماران کرونایی از دیگر اقدامات بسیج بانوان بوده است.

مدیر کارآفرینی بسیج جامعه زنان کشور با اشاره بر توزیع آبمیوه طبیعی میان پزشکان و پرستاران نیز عنوان کرد: بسیج زنان به صورت روزانه اقدام به میان کادر درمان آبمیوه‌های طبیعی توزیع می‌کند طی روزهای گذشته به طور متوسط سه هزار عدد آبمیوه و حدود ۲۰۰۰ عدد سوپ میان این عزیزان توزیع شده است.

افضلی درباره تولید اقلام بهداشتی نیز افزود: در روزهای گذشته حدود ۸۰۰ عدد شیلد و ۴۰۰ عدد گان تنها در بیمارستان‌های تهران بزرگ توزیع شده است. یکی دیگر از اقدامات بانوان بسیجی ضدعفونی کردن مساجد و اماکن عمومی بوده که از ابتدای شروع ویروس کرونا آغاز شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *