حذف ۴ ماده از دوومیدانی لیگ الماس/ پرتاب دیسک فینال ندارد

حذف ۴ ماده از دوومیدانی لیگ الماس/ پرتاب دیسک فینال ندارد
حذف ۴ ماده از دوومیدانی لیگ الماس/ پرتاب دیسک فینال ندارد

به گزارش ایسنا، رقابت‌های دوومیدانی لیگ الماس ۲۰۲۰، در ۱۵ مرحله و در ۱۶ ماده برگزار می‌شود که چهار ماده ۳۰۰۰ متر با مانع، ۲۰۰ متر، پرش سه گام و پرتاب دیسک در دو بخش بانوان و آقایان مرحله نهایی نمی‌شود.

به این ترتیب رقابت‌های لیگ الماس در ۱۲ ماده (هر دو بخش بانوان و آقایان ۲۴ ماده ) به مرحله نهایی می‌رسد. دو مسابقه ۳۰۰۰ متر با مانع و ۲۰۰ متر در پنج مرحله (بانوان و آقایان) از جمله مراحل رم و قطر برگزار می‌شود. شرکت کنندگان پرتاب دیسک و پرش سه گام نیز در یک مرحله (بانوان و آقایان) با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بر اساس اعلام سایت دایموند لیگ در موادی که ورزشکاران آن امکان حضور در مرحله فینال و شانس رسیدن به الماس را از دست می‌دهند، قهرمان هر ماده که در واقع پر امتیاز ترین شرکت کننده آن محسوب می‌شود، می‌تواند با دریافت وایلد کارت مجوز حضور در رقابتهای جهانی را کسب کند.

به این ترتیب فینال رقابت‌های لیگ الماس در ۱۲ ماده به شرح ذیل برگزار می‌شود:

۱- ۱۰۰ متر

۲- ۱۰۰/۱۱۰ متر با مانع

۳- ۴۰۰ متر

۴- ۴۰۰ متر با مانع

۵- ۸۰۰ متر

۶- ۱۵۰۰ متر

۷- ۳۰۰۰ متر

۸- پرش طول

۹- پرش ارتفاع

۱۰- پرش با نیزه

۱۱- پرتاب نیزه

۱۲- پرتاب وزنه

احسان حدادی، پرتابگر دیسک ایران در رقابت‌های دایموند لیگ‌شرکت می‌کند.

سایت مسابقات پیش از این اعلام کرده بود هفت مرحله از پانزده مرحله رقابت‌های لیگ الماس تا اطلاع ثانوی لغو و به تاریخ دیگری موکول می‌شود.

سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی در خصوص عدم برگزاری چهار ماده در لیگ الماس ۲۰۲۰  گفت: هدف ما برگزاری مسابقات دایموند لیگ به شکل  پویاتر و هیجان انگیزتر است، تا هم خبرنگاران و کارشناسان و هم تماشاگران از مسابقات لذت بیشتری ببرند. برای آن دسته از ورزشکارانی که فینال ماده های شان برگزار نمی‌شود، ناراحت و متاسف هستم و ناراحتی شان را درک می‌کنم. همچنین از برگزار کنندگان این رقابت‌ها کمال تشکر را دارم.

او افزود: مسابقات تور قاره‌ای که از سری مسابقات یک روزه در سطح جهانی است و با حمایت و پشتیبانی دایموند لیگ برگزار می شود، مواد حذف شده از فینال مسابقات لیگ الماس را در برمی‌گیرد تا ورزشکاران بتوانند فرصتی برای رقابت تنگاتنگ و هدفمند و  کسب جایزه نقدی را داشته باشند.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار ورزشی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *