حتی با کنایه‌زدن هم نباید رئیس‌جمهور را تضعیف کرد

حتی با کنایه‌زدن هم نباید رئیس‌جمهور را تضعیف کرد

 

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی نوبندگانی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم با اشاره به طرح برخی مسائل پیرامون استعفای رئیس‌جمهور ی گفت: این اقدام، تضعیف رئیس دستگاه اجرایی و در شرایط فعلی عین بی‌خردی و بی‌فکری است.

در حالی که کشور در اوج تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از بیماری کرونا قرار دارد و «حسن روحانی» به عنوان فرمانده این جنگ اقتصادی مشغول مدیریت امور کشور و گره‌گشایی از مشکلات مردم است، حملات به او از چپ و راست جریان دارد و برخی با انگیزه و ادبیات مختص به خود روحانی را مورد حمله قرار می‌دهد. هرچند که دلسوزان کشور و در راس همه آن‌ها، مقام معظم رهبری بارها از تخریب دولت انتقاد کرده‌اند اما این دلسوزی‌ها باعث کنار گذاشتن لجاجت برخی برخی جریانات با دولت نشده است.

در کنار طیف‌های تندرو جریان اصولگرا که گاه و بی‌گاه و با بهانه و بی‌بهانه دولت و شخص رئیس‌جمهور را مورد حمله و تخریب‌های خود قرار می‌دهند، برخی طیف‌های جریان مقابل هم با توجیهات مختلف، سخن از استعفای رئیس‌جمهور می‌گویند؛ آن هم در حالی که دولت به گفته «علی ربیعی» سخنگوی دستگاه اجرایی تا آخرین لحظه محکم پای کار کشور ایستاده و خود را درگیر حواشی نمی‌کند.

در گفت‌وگو با محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم و فعال سیاسی اصولگرا اهداف طرح پیشنهاد استعفای رئیس‌جمهور را به بحث گذاشته‌ایم.

رهبر انقلاب بزرگترین مخالف تضعیف دولت

جمالی در پاسخ به این پرسش که طرح سخنانی در مورد استعفای رئیس‌جمهور با چه اهدافی صورت می‌گیرد، گفت: از دو منظر می‌توان به این سخنان نگاه کرد. منظر اول اینکه فرض کنیم کسانی که این مطالب را طرح کردند به صورت جدی این پیشنهاد را مطرح کرده‌اند. در این صورت به نظر من از یک سیاستمدار و کسی که در عرصه سیاست و رسانه فعال است بسیار بعید است که این سخنان را به زبان بیاورد. در شرایطی که فشارهای اقتصادی وحشتناکی وجود دارد و رئیس‌جمهور شخص اول در مقابله با این فشارها و دشمنی‌ها علیه کشور است. در این شرایط تضعیف رئیس‌جمهور چه معنایی می‌تواند داشته باشد.

بنابراین در شرایطی که سخت‌ترین تحریم‌ها علیه ایران اعمال شده و مجلس هم تازه شروع به کار کرده و هنوز به صورت کامل تشکیل نشده و روی ریل نیافتاده و چند ماه طول می کشد خود را پیدا کند، در این شرایط اگر با دست خودمان رئیس‌جمهور و قوه مجریه را هم از کشور بگیریم چگونه می‌خواهیم مقابل مشکلات مقاومت کنیم. به نظر من طرح این سخنان در شرایط فعلی عین بی‌سیاستی و بی‌خردی است.

در شرایط فعلی حتی برای کنایه زدن هم نباید رئیس‌جمهور را تضعیف کرد

نماینده مجلس دهم با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد ممنوعیت تضعیف دولت گفت: رهبر انقلاب فرمودند که این دولت باید تا پایان عمر خویش به مسئولیت خود ادامه دهد و حتی تا پایان روز آخر ریاست جمهوری هم این کابینه محکم باید کار خود را انجام دهد. در حالی که آمریکایی‌ها اتاق جنگ برای اقتصاد ما تشکیل دادند آن وقت ما بیاییم فرماندهی اقتصادی کشورا تضعیف کنیم و بحث استعفا را مطرح کنیم؟ به نظر من با هیچ منطقی این سخنان سازگار نیست.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم جهت دیگر طرح این سخنان کنایه زدن به رقبای سیاسی باشد. یعنی به رقبای خود کنایه بزنند که اگر ما کنار هم برویم شما نمی‌توانید کاری انجام دهید. به نظر من اصلا در چنین شرایطی حتی به کنایه هم نباید این سخنان طرح شود. چراکه امروز مردم روی هر صحبتی حساسند و ممکن این سخنان باعث نگرانی مردم شود. از طرف دیگر آن‌هایی که منتظر موج‌سواری و نگران کردن مردمند هم از این سخنان استفاده می‌کنند و جنگ روانی خود را علیه نظام سامان می‌دهند تا به کشور ضربه بزنند. وقت کنایه‌های سیاسی زمان انتخابات است نه الان که همه توان کشور باید در خدمت دولت قرار گیرد تا دشمن نتواند به اهداف خود برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم یکی دیگر از دلایل طرح این سخنان را اهداف انتخاباتی دانست و بیان داشت: برخی جریانات سیاسی که علاقه‌مند هستند حضور فعالی در انتخابات سال آینده داشته باشند به دنبال این هستند که خود را از دولت فعلی جدا کنند تا بتوانند در رقابت‌های سال آینده رای مردم را به دست آوردند. در واقع به دنبال تبری جستن از گذشته خود و مدیریت افکار عمومی هستند.

منبع: ایرنا

 

اخبار اقتصادی

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *