جهش تولید موجب اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می شود

 

جهش تولید موجب اشتغال پایدار و رونق اقتصادی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدابراهیم زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در ستاد جهش تولید شهرستان سنندج، اظهار داشت: وقتی مقام معظم رهبری سال ۹۹ را به نام جهش تولید نامگذاری کردند، به این معنا است که حوزه تولید و رونق بیش از گذشته این بخش بیش از هر چیزی برای مسئولان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در همین راستا دولت تلاش می‌کند در کنار مدیران واحدهای تولید و سرمایه گذاران، مشکلات واحدهای تولیدی را شناسایی و نسبت به مرتفع ساختن آنها اقدام کند.

فرماندار شهرستان سنندج همچنین با اشاره به آثار شیوع کرونا بر صنعت و فعالیت واحدهای تولیدی، بیان کرد: صاحبان صنعت با همدلی دولت باید بکوشند تا راه‌های رسیدن به جهش تولید را شناسایی و آنها را به مرحله عملیاتی برسانند.

زارعی ادامه داد: در حال حاضر ۳۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان سنندج فعال هستند که اگر مشکلات پیش روی این حوزه‌ها برداشته شود، بیش از ۵۰ درصد از مشکلات حوزه اشتغال و بیکاری در این شهرستان حل می‌شود.

وی بیان کرد: نباید اجازه دهیم بی ثباتی بازار و بهای مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی، ناواردی و ناآشنایی کارشناسان بانکی به مسائل تولیدی، سختی در تامین سرمایه مورد نیاز تولید، سرباز زدن بانک‌ها از پرداخت به موقع تسهیلات، بالا بودن نرخ سود تسهیلات ارائه شده، سخت گیری در تامین وثایق بانکی، پایین بودن ارزیابی بانک‌ها در ارزیابی وثایق معرفی شده و بی ثباتی در بهای حمل و نقل کالا بر روی عدم تحقق شعار جهش تولید تاثیر بگذارد .


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *