جشنواره پخت شیرینی خانگی به صورت مجازی در زنجان برگزار می شود

جشنواره پخت شیرینی خانگی به صورت مجازی در زنجان برگزار می شود
جشنواره پخت شیرینی خانگی به صورت مجازی در زنجان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میراث فرهنگی استان زنجان، امیر ارجمند با بیان اینکه جشنواره استانی پخت شیرینی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان به صورت مجازی در استان زنجان برگزار می شود، گفت: این جشنواره با هدف ترویج تهیه شیرینی خانگی از مواد اولیه طبیعی و سالم برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره شرکت کنندگان اقدام به پخت شیرنی خانگی ویژه ماه مبارک رمضان می‌کنند و تصاویر آن را به صورت عکس و فیلم به صفحه مجاری اینستاگرام – اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ارسال کرده و از نفرات برتر به همراه جوایز نفیس قدردانی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان است و اسامی برندگان همزمان با عید فطر اعلام می شود.

ارجمند افزود: این جشنواره با هدف آشنایی خانواده‌ها با شیوه های تهیه و فرهنگ تغذیه و شناخت بیشتر شیرینی ها و احیاء شیرینی های سنتی قدیم استان زنجان برگزار می شود که به منظور ترویج فرهنگ پخت شیرینی سالم و استفاده از غذای سالم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: شیرینی سنتی زنجان می‌تواند در سبد کالاهای سوغاتی استان زنجان جای بیشتری را بگیرد و به اشتغال و اقتصاد استان کمک کند و ما امیدواریم در این راستا به اهداف خود دست یابیم واین رویداد بتواند گامی اثربخش در دست یابی به توسعه این کسب و کار و معرفی استان باشد و آوازه شیرینی سنتی زنجان را ملی و جهانی کند.


منتشر شده

در

زنجان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *