جشنواره رضوی فرصتی مناسب برای آشنایی جوانان با سیره اهل بیت (ع)

جشنواره رضوی فرصتی مناسب برای آشنایی جوانان با سیره اهل بیت (ع)
جشنواره رضوی فرصتی مناسب برای آشنایی جوانان با سیره اهل بیت (ع)

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله رسول فلاحتی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه‌ای با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با توجه به آغاز جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار کرد: ترویج فرهنگ و سیره رضوی در جامعه سبب گشایش در بسیاری از کارها خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شناسایی استعدادها و توانمندی‌های نیروی انسانی در هر جامعه‌ای باید به میزان مطالعه آن توجه شود، گفت: ملت ایران به واسطه سابقه غنی خود همیشه جز ملت‌های پیشرو در مسیر رشد و تعالی و اهل مطالعه و کسب علم و دانش بودند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه در هیچیک از ادیان الهی همانند دین اسلام به کسب علم و دانش بسیار اهمیت داده نشده است، افزود: داشتن الگوهای تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از مهم‌ترین مواردی است که در جامعه اسلامی به ویژه شیعی به آن باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه انسان با داشتن الگوهای رفتاری و گفتاری می‌داند که چگونه رفتار کند، تصریح کرد: اهل بیت (ع) بهترین الگوی تربیت و کرامت برای بشریت است.

امام جمعه رشت به کتب مختلف نوشته شده از سوی شیعه و سنی درباره زندگی اهل بیت (ع) اشاره و بیان کرد: باید با ایجاد بستر مناسب زندگی و سیره و روش اهل بیت (ع) را برای جوانان تبیین و تشریح کنیم.

وی با تأکید بر محوریت بخشیدن به مطالعه از سوی جوانان، افزود: بهترین محوریت مطالعه زندگی اهل بیت (ع) است که جشنواره کتابخوانی رضوی این فرصت را برای ترویج فرهنگ ولایت مداری فراهم می‌کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه گیلانیان همیشه در چنین فعالیت‌های فرهنگی پیشگام بوده‌اند، گفت: جشنواره رضوی در تقویت فرهنگ ولایت مداری مردم تأثیرگذار است و در سایه‌ای جشنواره می‌توانیم جوانان را به مطالعه درباره زندگی اهل بیت (ع) ترغیب و تشویق کنیم.

وی بر لزوم تقویت این حرکت مردمی برای رسیدن به دستاوردهای فرهنگی در سطح جامعه تأکید کرد و ادامه داد: با گسترش رسانه‌های مجازی بخشی از زندگی مردم به این موضوع اختصاص یافته است و می‌توانیم از ظرفیت‌های این فضای برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کنیم.

امام جمعه رشت تأکید کرد: باید از بستر فضای مجازی برای توسعه فرهنگ رضوی بهره گیری کنیم.


منتشر شده

در

گیلان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *