جس استالی، رئیس بارکلیز پس از تحقیقات اپشتین از سمت خود کناره گیری می کند

جس استالی، مدیر اجرایی بارکلیز، پس از تحقیقات انجام شده از سمت خود کناره گیری کرد. ناظر شهر در مورد چگونگی توصیف پیوندهای خود با مجرم جنسی و سرمایه دار بدنام جفری اپستین.

بانک گفت که هیئت مدیره آن پس از اطلاع روز جمعه از استعفای استالی به توافق رسیده است. نتیجه‌گیری اولیه در تحقیقاتی که توسط اداره رفتار مالی (FCA) و مرجع تنظیم مقررات محتاطانه انجام شد، در مورد اینکه چگونه استالی رابطه خود با اپستین را با بارکلیز توصیف کرده است.

تحقیق، که در اواخر سال ۲۰۱۹ آغاز شد، همچنین روشی را که بارکلیز متعاقباً آن رابطه را با FCA توصیف کرد، که رفتارهای مربوط به آن را پوشش می‌دهد، در نظر گرفت. مشکلات موجود در شهر.

پرسش پس از ایمیل‌ها راه‌اندازی شد بین Staley و Epstein توسط قانونگذاران بریتانیا تحویل داده شد همتایان آنها در ایالات متحده.

مدیر اجرایی مستعفی قصد دارد یافته های تحقیقات را به چالش بکشد. بسته به نتیجه چالش او، ممکن است تنظیم‌کننده‌ها را از صدور جریمه‌ها و جریمه‌های احتمالی و همچنین انتشار یافته‌های تحقیقات برای عموم به تأخیر بیندازد یا در نهایت مسدود کند.

از این نتیجه گیری ها و قصد آقای استالی برای مخالفت با آنها، هیئت مدیره و آقای استالی توافق کرده اند که او از سمت خود به عنوان مدیر اجرایی گروه و مدیر بارکلیز کناره گیری کند.” p>

“هیئت مدیره از این نتیجه ناامید شده است. آقای استالی از دسامبر ۲۰۱۵ با تعهد و مهارت واقعی، گروه بارکلیز را با موفقیت اداره کرده است.

استالی با CS Venkatakrishnan، رئیس بازارهای جهانی بارکلیز، جایگزین خواهد شد.

استالی در یک یادداشت داخلی به کارکنان که توسط گاردین مشاهده شد، گفت: «دلایل تصمیم من ساده است. FCA و PRA در غروب جمعه پیش‌نویس نتیجه‌گیری‌های تحقیقات خود را درباره توصیف رابطه‌ای حرفه‌ای که در اوایل کارم ایجاد کردم به من اطلاع دادند. من نمی‌خواهم که پاسخ شخصی من به این موضوعات، حواس‌پرتی از کار خارق‌العاده‌ای باشد که هر روز برای حمایت از مشتریان و مشتریان ما انجام می‌دهید.”

بانک گفت که تحقیقات انجام شده است. به این نتیجه نرسید که استالی «هر یک از جنایات ادعایی آقای اپستین را دیده یا از آن آگاه بوده است، که این سؤال اصلی پشتوانه حمایت بارکلیز از آقای استالی پس از دستگیری آقای اپستین در تابستان ۲۰۱۹ بود».

FCA و PRA در بیانیه ای مشترک گفتند که “در مورد تحقیقات در حال انجام یا اقدامات نظارتی فراتر از تایید اقدامات نظارتی که در اطلاعیه شرکت توضیح داده شده است، اظهار نظر نمی کنند”.

استالی – که در سال ۲۰۱۵ به بارکلیز پیوست – قبلاً گفته بود که در سال ۲۰۰۰ زمانی که در JP Morgan کار می کرد، که اپستین قبلاً مشتری آن بود، با اپستین رابطه برقرار کرد.

استالی به مدت هفت سال با اپستین در تماس بود، پس از اینکه این سرمایه‌دار به دلیل تقاضای روسپی محکوم شد. از یک خردسال در سال ۲۰۰۸، و در حالی که سرمایه دار هنوز در حال گذراندن دوران محکومیت خود بود و در سال ۲۰۰۹ از زندان آزاد شد، از اپستین در فلوریدا دیدن کرد. استالی گفت که رابطه آنها پس از ترک جی پی مورگان کاهش یافت. آخرین بازدید او شامل قایق بادبانی خود به جزیره خصوصی اپستین در سال ۲۰۱۵ بود.

مشخص نیست چرا استالی تصمیم گرفت روابط خود را با مشتری سابق بانکی قطع کند.

استالی علیرغم استعفای خود، همچنان حقوق کامل ۲.۴ میلیون پوندی، ۱۲۰ هزار پوند کمک هزینه بازنشستگی و سایر مزایا از جمله پوشش پزشکی و بیمه عمر طی ۱۲ ماه آینده پرداخت خواهد کرد. بانکدار آمریکایی همچنین در صورت تمایل به بازگشت به ایالات متحده واجد شرایط هزینه های جابجایی خواهد بود.

با این حال، بانک گفت هنوز تصمیمی در مورد پرداخت های بیشتر اتخاذ نشده است. ، که شامل پاداش یا clawback می شود. قابل درک است که این تصمیمات احتمالاً به یافته های نهایی تحقیقات FCA و PRA بستگی دارد. به رئیس خروجی ۴ میلیون پوند برای سال ۲۰۲۰ پرداخت شد که شامل پاداش سالانه ۸۴۳۰۰۰ پوند بود. با این حال، او حدود ۳۹۲۰۰۰ پوند از مجموع آن را به صندوق کووید این بانک اهدا کرد.

سهام Barclays با ۲٪ کاهش به ۱۹۸p رسید و آن را به یکی از بدترین سهام در FTSE تبدیل کرد. ۱۰۰ در صبح دوشنبه، اگرچه بعداً بهبود یافتند و فقط ۰.۷٪ کاهش در ۲۰۱p بسته شدند.

رئیس جدید برای Barclays

بارکلیز انتخاب کرده است. CS Venkatakrishnan – همچنین به عنوان Venkat شناخته می شود – با تأثیر فوری به عنوان مدیر اجرایی شرکت می کند.

هیئت مدیره بانک گفت که “مدتی است” روی یک طرح جانشینی کار کرده است و بیش از یک سال پیش ونکاتاکریشنان را به عنوان کاندیدای مورد نظر خود معرفی کرده بود و در نتیجه در پاییز ۲۰۲۰ از مدیر ارشد ریسک به سمت رئیس بازارهای جهانی منتقل شد.

رئیس جدید – که، مانند استالی، پس از یک حرفه در جی پی مورگان به بارکلیز پیوست – حقوق سالانه بالاتری نسبت به سلف خود به ارزش ۲.۷ میلیون پوند دریافت خواهد کرد، مبلغی که به طور مساوی به پول نقد و سهام مشروط به نگهداری پنج ساله در هر واحد تقسیم می شود. ید همچنین ۱۳۵۰۰۰ پوند به جای حقوق بازنشستگی، مزایای پزشکی و بیمه عمر و پاداش سالانه به ارزش ۹۳٪ – یا ۲.۵ میلیون پوند – از حقوق ثابت خود دریافت می کند.

در ایمیل روزانه Business Today ثبت نام کنید یا Guardian Business را در توییتر دنبال کنید. رئیس این شانس را دارد که تا ۱۴۰٪ از دستمزد ثابت خود را در هر سال به دست آورد، مبلغی که در حال حاضر حدود ۳.۸ میلیون پوند ارزش دارد.

بارکلیز گفت که این “طولانی است”. بودن en به توانایی های Venkat برای اداره Barclays Group مطمئن است.

“هیئت مدیره مطمئن است که Barclays تحت رهبری او به مسیر استراتژیک خود ادامه می دهد و عملکرد را مطابق با پیشرفت اخیر بهبود می بخشد. سال‌ها» افزوده شد.


منتشر شده

در

اخبار سیاسی, بین الملل, گردشگری

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *