جرایم سایبری غرب استان تهران ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن خانچرلی صبح یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص عملکرد ۱۰ ماه گذشته سال جاری توسط پلیس غرب استان تهران اظهار داشت: طی این مدت در بحث ۱۱۰ بیش از ۲ میلیون ۹۰۰ هزار تماس از همه شهرستان‌های تابعه و به مرکزیت شهریار داشته ایم که از این تعداد ۷۲۸ هزار مأموریت به صورت عملیاتی انجام شده است.

خانچرلی گفت: در بحث ۱۹۸ نیز ۶۳۸ هزار انواع تماس در ارتباط با عملکرد نیروی انتظامی گرفته شده که از این تعداد بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ فقره تقدیر از عملکرد مأمورین و یک هزار و ۱۱۷ مورد نیز انتقاد و شکایت از عملکرد مأمورین بوده که به بازرسی ابلاغ شده تا مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه مجموع تصادفات در ۱۰ ماه گذشته ۴۱ هزار و ۹۰۰ فقره بوده است افزود: از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۶۸ خسارتی بوده که ۵۴ درصد کاهش تصادفات خسارتی را نشان می‌دهد در بحث تصادفات فوتی نیز ۲۱۷ فقره تصادف فوتی داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد اما در تصادفات جرحی ۱۷ درصد افزایش داشته ایم.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران بیان داشت: در غرب استان تهران تعداد ۸۷ نفر از اراذل و اوباش به دلیل جرایم مختلف دستگیر شدند که نسبت به سال گذشته نیز دستگیری‌ها ۵ درصد افزایش داشته است.

خانچرلی در خصوص عملکرد پلیس در رابطه با مواد مخدر نیز گفت: مجموع کشف مواد مخدر در غرب استان تهران در طول ۱۰ ماه گذشته بیش از ۲۰ تن و ۱۴۰ کیلوگرم بوده که ۲۷ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش کشف و دستگیری داشته ایم و در این رابطه ۷ هزار ۷۳۹ نفر متهم مواد مخدر که در امر تهیه و توزیع مواد بودند دستگیر شدند و ۶ هزار و ۳۰۰ نفر معتاد متجاهر نیز جمع آوری و به بازپروری تحویل داده شدند و در خصوص مواد مخدر ۱۲ باند متلاشی شده است.

وی افزود: مجموع سرقت‌ها بیش از ۳۱ هزار فقره است که از این تعداد بیش از ۲۲ هزار و ۶۰۰ فقره کشف شده که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش سرقت را شاهد بوده این و مجموع سارقینی که دستگیر شده اند بیش ۱۱ هزار نفر بوده است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران درباره جرایم سایبری غرب استان تهران نیز بیان داشت: مجموع وقوع جرایم سایبری در غرب استان تهران یک هزار و ۹۷۶ فقره بوده است که نسبت به سال قبل جرایم سایبری نیز ۸۴ درصد افزایش پیدا کرده است که نشان از این دارد که جرایم در حال کوچ از فضای حقیقی به فضای مجازی است، که از ۱۹۷۶ جرم فضای سایبری بیش از ۱۶۰۰ مورد کشف و افزایش کشف در این مورد داشته ایم.

خانچرلی عنوان داشت: در حوزه خدماتی بیش از ۲۸ هزار گواهینامه و ۱۰۸ هزار گذرنامه صادر شده و در خصوص صنوف ۲۸ هزار صنف بازدید شده اند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در خصوص باغ تالارها و برگزاری مراسم‌های مختلط گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و با توجه به اینکه ۲۳۳ باغ تالار در این منطقه وجود دارد که اغلب دارای مجوز هستند و برخی متأسفانه کارهای غیر قانونی می‌کنند که در این رابطه پیگیری جدی صورت گرفته و ۹ واحد صنفی در این خصوص مورد برخورد واقع شده اند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *