ثبت نام چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان آغاز شد

محمد مهدی قربانیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ثبت نام برای شرکت در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در گیلان از امروز آغاز و تا ۱۶ خرداد ادامه دارد، اظهار کرد: ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقات صرفاً از طریق فضای مجازی ممکن خواهد بود و ثبت نام حضوری نداریم.
وی با بیان اینکه علاقه مندان به شرکت در مسابقات می‌توانند از طریق مراجعه به سایت ww.my.oghaf.ir ثبت نام کنند، افزود: زمان برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی در بازه تاریخی ۲۴ خرداد تا ۲۷ تیرماه تعیین شده که در شهرستان‌های مختلف طبق زمانبندی انجام می‌شود.
قربانیان با بیان اینکه مسابقات استانی نیز در بازه تاریخی اول مرداد تا ۲۱ شهریور برگزار می‌شود، گفت: مطابق مرحله شهرستانی طبق شیوه نامه سال جاری و همانند دو سال گذشته در ۵ منطقه (هر منطقه متشکل از چند شهرستان) برگزار خواهد شد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان ادامه داد: مسابقات در ۱۰ رشته حفظ ۵ جز، ۱۰ جز، حفظ ۲۰ جز، حفظ کل قرائت ترتیل و تحقیق، اذان و دعا خوانی، همسرایی و همخوانی و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رشته دعاخوانی مرحله شهرستانی ندارد، گفت: موارد آزمون در مرحله استانی از دعای کمیل، ندبه و دعای ایام هفته خواهد بود.
قربانیان با بیان اینکه مسابقات دعاخوانی همزمان با مسابقات استانی قرآن کریم ضبط شده و به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارسال و داوری خواهد شد، افزود: راه یافتگان به مرحله کشوری از مناجات‌های ۱۵ گانه امام سجاد و مناجات شعبانیه و ابوحمزه ثمالی در مهر ماه ۹۹ به رقابت می‌پردازند.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف گیلان یادآور شد: آزمون رشته تفسیر در مرحله استانی از سوره مریم و در مرحله کشوری از سوره مریم و طاها بر اساس تفسیر نمونه و صفوه التفاسیر انجام می‌شود.
قربانیان اظهار کرد: در استان گیلان ظرفیت خوبی از نظر داوری مسابقات قرآن وجود دارد و بر همین اساس داوران در مرحله شهرستانی و استانی، گیلانی هستند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *