ثبت نام پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر در استان یزد آغاز شد

ثبت نام پنجمین دوره انتخابات مجامع هلال‌احمر در استان یزد آغاز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محسن حرازی زاده یزدی اظهار داشت : پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر با هدف نهادینه سازی مشارکت اعضاء و داوطلبان فعال، افراد نیکوکار و خیرین در این موسسه خیریه، مردمی غیردولتی و فراهم کردن زمینه حضور حداکثری و موثر در ارکان تصمیم گیری جمعیت هلال احمر همزمان با سراسر کشور در ۲۳ خرداد در استان یزد نیز برگزار می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: تمام اعضاء و داوطلبانی که واجد شرایط شرکت در انتخابات مجمع جمعیت هلال احمر استان هستند، حق رأی و انتخاب اعضاء هیئت مدیره و بازرسی جمعیت هلال احمر را دارند.
وی با اشاره به قوانین برگزاری این دروه از انتخابات گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و قانون اساسنامه و اصول بنیادین جمعیت، از شرایط عمومی اعضاء و داوطلبان فعالی است که می خواهند به عنوان شورای اجرایی، مجمع استان، هیأت مدیره، مجمع عمومی و شورای عالی و یا بازرس انتخاب شوند.
حرازی زاده افزود: داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت نظام وظیفه برای آقایان از دیگر شرایط عمومی در این انتخابات به شمار می رود.
وی با بیان اینکه اشخاصی که شرایط اختصاصی برای هیأت مدیره و بازرسی را دارند باید حداقل ۲۵ سال سن داشته باشند؛ افزود: داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی با معادل آن از مراکز معتبر آموزش عالی، داشتن حداقل سه سال سابقه کار اجرایی با تجربه مفید بر اساس مدارک و مستندات و با تأیید ستاد اجرایی انتخابات استان از دیگر شرایط این اشخاص است.
این مقام مسئول با بیان اینکه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام شامل؛ فرم تکمیل شده ثبت نام برای نامزدی هیأت مدیره و بازرسی جمعیت استان است گفت: واجدین شرایط با در دست داشتن تصویر تمام صفحات شناسنامه در دو نسخه به علاوه اصل شناسنامه، تصویر کارت ملی (پشت و رو) دونسخه به علاوه اصل کارت و تصویر آخرین مدرک تحصیلی در دوبرگ برای ثبت نام اقدام کنند.
وی داشتن، تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت و یا هرگونه معافیت از خدمت سربازی به همراه اصل آن را از دیگر مدارک مورد نیاز برشمرد و افزود: گواهی سه سال سابقه کار اجرایی با تجربه مفید از مراجع ذیصلاح، ارائه چهار قطعه عکس ۳ در ۴ پشت نویسی شده، ارائه گواهی دو سال سابقه عضویت یا داوطلبی فعال جمعیت و گواهی سابقه کار در زمینه امور مالی (جهت نامزدهای بازرسی) از دیگر مدارکی سات که داوطلبان برای ثبت نام باید همراه داشته باشند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد بیان کرد: داوطلبان و اعضاء فعال واجد شرایط می توانند در صورت تمایل برای عضویت در هیأت مدیره و بازرسی از تاریخ ۱۱ تا ۱۷ اردیبهشت با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در شهرستانهای استان ضمن اعلام نامزدی خود، مدارک لازم را به ستاد اجرایی انتخابات استان ارائه کنند.

۴۸

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

یزد

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *