تیروکمان به تک سهمیه المپیکیِ خود بسنده نکند

حجت الله واعظی در گفتگو با خبرنگار مهر، با یادآوری کسب یک سهمیه توسط کمانداران ایران در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک گفت: البته انتظار می رفت از حضور در این رقابت ها نتایج قابل قبولتری به دست می آمد اما دستیابی به سهمیه و حتی مدال صورت نگرفت. این موضوع جای بررسی دارد. باید متوجه شد که چه نقاط ضعفی باعث شد کمانداران ایران بر خلاف رکوردهای خوبی که در اختیار دارند، نتوانستند نتیجه ای در خور توجه بگیرند.

وی ادامه داد: برای رقابت های انتخابی المپیک قبل (ریو ۲۰۱۶) که هدایت تیم بر عهده من بود تقریبا همین ترکیب فعلی را در اختیار داشتیم. آن زمان میررحیمی (مربی فعلی تیم ملی) هم جزو ترکیب ورزشکاران بود. در همان رقابت های قهرمانی آسیا که زهرا نعمتی کسب سهمیه کرد، در بخش تیمی کمانداران ما چنان رشدی داشتند که تا یک قدمی سهمیه رفتند اما با تیر طلایی حذف شدند. همان سال می توانستیم در بخش مردان هم کسب سهمیه کنیم اما متاسفانه نشد.

این مربی تصریح کرد: سهمیه ای که تیروکمان برای المپیک ریو به دست آورد باعث ماندگار شدن رئیس دو شغله فدراسیون (محمدعلی شجاعی) شد با این حال او بدعهدی کرد. من قول داده بودم که در المپیک مدال می گیریم اما رئیس فدراسیون در اقدامی عجیب در سال اقتصاد مقاومتی برای تیم ملی مربی کره ای جذب کرد. کسی که ۲.۵ سال رشد تیروکمان را کند کرد و باعث شد این رشته در ایران زمین بخورد. حتی عامل عدم حضور قابل توجه در ریو هم همین مربی بود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به استفاده از مربیان داخلی در تیروکمان روی آورده شده است، گفت: کمانداران ریکرو می توانند از حضور در رقابت های انتخابی تعداد سهمیه های المپیکی خود را بیشتر کنند، کسب سهمیه تیمی دور از دسترس نیست. امید زیادی دارم که این اتفاق رخ دهد تا برای نخستین بار تیم ایران با ترکیبی کامل در المپیک شرکت داشته باشد که دراین صورت شانس مدال هم داریم.

مربی پیشین تیم ملی تیروکمان تصریح کرد: اینکه بتوانیم در بخش تیمی صاحب سهمیه المپیک شویم به مدیریت فدراسیون بستگی دارد و اینکه به گونه ای تدبیر و چاره اندیشی داشته باشد که در مسیر پیش رو چنین نتیجه ای به دست بیاید.

واعظی با بیان اینکه انتظار این است که به تک سهمیه به دست آمده اصلا بسنده نشود، به یک نکته اشاره کرد و گفت: پیش از مسابقات گزینشی المپیک فدراسیون اقدام به برگزاری رقابت های قهرمانی کشور کرد. درحالی که نباید چنین برنامه ریزی می شد. بهتر بود این رقابت ها بعد از بازگشت ملی پوشان از تایلند برگزار می شد. حرفم انتقادی نیست، فدراسیون حرکت خوبی دارد فقط اینکه نباید تصمیمات داخلی تاثیری روی تیم ملی داشته باشد.

واعظی در پایان گفت: طی دو سالی که از مدیریت فعلی فدراسیون تیروکمان می گذرد فضا برای فعالیت در بخش ریکرو بیشتر شده تا این رشته المپیکی بیشتر در گردونه مسابقات باشد. البته که اعتقاد دارم به کامپوند هم باید به اندازه ریکرو توجه شود به خصوص که طی سال های گذشته در بخش کامپوند حرف های زیادی برای گفتن در سطح آسیا داشتیم.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *