تکرار فینال ایرانی – کره ای پس از ۱۰ سال؟

 

تکرار فینال ایرانی – کره ای پس از ۱۰ سال؟

 

به گزارش “ورزش سه”، با برگزاری دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی، تکلیف تیم های حاضر در مرحله نیمه نهایی شرق آسیا مشخص شد و از میان تیم های اولسان هیوندای کره جنوبی و ویسل کوبه ژاپن، یک تیم حریف پرسپولیس در دیدار فینال خواهد شد.

نکته جالب اینکه پس از ۱۰ سال، فینال لیگ قهرمانان با تیم هایی برگزار می شود که هر دو تیم از مربیان آسیایی استفاده می کنند که آن دیدار، میان ذوب آهن اصفهان و سئونگنام کره جنوبی برگزار شد. در طی سالهای گذشته همواره حداقل مربی یکی از تیم های حاضر در فینال، غیرآسیایی بوده است.

در صورت صعود اولسان به دیدار فینال، بازی نمایندگان ایران و کره جنوبی پس از ۱۰ سال تکرار می شود. در فینال لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۰، سئونگنام ایلهوا چونما در بازی پایانی با نتیجه ۳ بر یک از سد ذوب آهن گذشت. شین تائه یونگ کره ای هدایت سئونگنام را برعهده داشت و منصور ابراهیم زاده نیز سرمربی ذوب آهن بود.

از فصل ۲۰۱۱ لیگ قهرمانان تا فصل ۲۰۱۹، همواره در دیدارهای فینال حداقل یک مربی غیرآسیایی حضور داشته است. در فینال سال ۲۰۱۱، خورخه فوساتی اروگوئه ای توانست السد را به مقام قهرمانی برساند. در آن تیم السد، فرهاد مجیدی نیز حضور داشت.

در فینال سال ۲۰۱۲ کارل یارولیم اهل جمهوری چک هدایت الاهلی عربستان را بر عهده داشت، در فینال ۲۰۱۳ مارچلو لیپی سرمربی گوانگژو چین بود، در فینال ۲۰۱۴ لارنسیو رگکامف رومانیایی مربی الهلال بود و فینال ۲۰۱۵ با حضور دو مربی خارجی برگزار شد. کوزمین اولاریو رومانیایی مربی الاهلی امارات بود و لوئیز فیلیپه اسکولاری نیز هدایت گوانگژو چین را برعهده داشت.

در فینال سال ۲۰۱۶ زلاتکو دالیچ کروات مربی العین بود، در سال ۲۰۱۷ رامون دیاز آرژانتینی مربی الهلال بود، در سال ۲۰۱۸ برانکو ایوانکوویچ کروات هدایت پرسپولیس را برعهده داشت و بالاخره در فینال فصل گذشته در سال ۲۰۱۹ نیز رزوان لوچسکو رومانیایی نیز سرمربی الهلال بود.

حالا و پس از گذشت ۹ فینال، بالاخره پس از ۱۰ سال دیدار فینال میان سرمربیان آسیایی برگزار می شود. یحیی گل محمدی هدایت پرسپولیسی را برعهده دارد که ۲ ماه پیش حضورش در دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را قطعی کرده است.

دو تیمی که در مرحله نیمه نهایی حاضر هستند، هر دو دارای سرمربیان آسیایی هستند. کیم دو هوون کره ای هدایت اولسان هیوندای را برعهده دارد و آتسوهیرو میورا ژاپنی نیز سرمربی تیم ویسل کوبه است و به این ترتیب قطعا دیدار فینال با حضور سرمربیان آسیایی برگزار می شود.

در صورتی که اولسان هیوندای بتواند به دیدار فینال صعود کند، جدال مربیان و تیم های ایرانی و کره ای نیز تکرار می شود. در آخرین فینال، نماینده کره جنوبی از سد نماینده ایران گذشت و در صورت صعود اولسان به فینال، باید منتظر ماند و دید کدام تیم قهرمان می شود.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, فوتبال

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *