تولید ۷۰۰ هزار ماسک توسط بانوان بسیجی

تولید ۷۰۰ هزار ماسک توسط بانوان بسیجی

 

ناهید جمشیدی مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اقدامات و فعالیت‌های خواهران بسیجی این استان در مقابله و پیشگیری از کرونا، گفت: از همان ابتدا در راستای مقابله و پیشگیری از کرونا ۸۲۴ هزار نفر از خواهران بسیجی در قالب ۴۵۶ تیم ۴ نفره سازماندهی شدند که روزانه عمده فعالیت آنها دوخت ماسک است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد بیان کرد: در حال حاضر ما در استان یزد ۱۱۹ پایگاه دوخت ماسک داریم که یا در پایگاه‌های بسیج یا در حسینیه و برخی هم در منزل مشغول به تهیه ماسک هستند. لازم به ذکر است که خواهران بسیجی با تهیه دستگاه استریل ۲۰ هزار عدد از ماسک‌هایی را که تحویل مرکز بهداشت می‌دهند، خود استریل کردند.

جمشیدی افزود: تا امروز توسط این خواهران بسیجی ۷۰۰ هزار ماسک، ۳۲۰۰ عدد گان، ۲ هزار و ۹۴۴ عدد لباس بیمارستانی، ۱۵۰۰ پاپوش چکمه، ساق یک‌بار مصرف، دو هزار عدد کلاه بیمارستانی و ملافه تهیه و به صورت رایگان در اختیار مردم یا پرسنل بیمارستانی قرار داده شده است.

توزیع ۴ هزار بسته معیشتی و بهداشتی میان نیازمندان

وی درباره تهیه و توزیع اقلام معیشتی عنوان کرد: جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای خرید قریب به ۲ هزار عدد بسته معیشتی به قیمت ۶۰ میلیون تومان برای نیازمندان و تحویل آن از دیگر اقدامات خواهران بسیجی استان یزد بوده است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد درباره طرح غربالگری خواهران بسیجی در کمک به مراکز بهداشت استان، ابراز کرد: با توجه به اینکه دو ناحیه میبد و اردکان استان یزد به صورت جدی با مشکل کرونا مواجه بود طرح غربالگری با کمک خواهران بسیجی در آنجا سریع‌تر از دیگر نقاط به پایان رسید. در استان یزد هم ۳۵۰ نفر سازماندهی شدند که طرح غربالگری را به پایان برسانند. در این رزمایش بیولوژیک ۱۶۹ پایگاه فعال وارد عرصه شدند.

جمشیدی با اشاره به فعالیت خواهران بسیجی در تهیه اقلام بهداشتی، گفت: در مقابله با کرونا خواهران بسیجی ۲ هزار و ۸۲۴ بسته بهداشتی با قیمت ۸۰ میلیون تومان تهیه کرده و آن را به مردم و نیازمندان تحویل دادند. همچنین تهیه عسل ناب و خالص به علت شفا بخشی و داروی امام کاظم به سفارش طب سنتی برای تحویل آن به نیازمندان از دیگر اقدامات خواهران بسیجی بوده است.

کمک رسانی بانوان بسیجی در روند کفن و دفن بیماران کرونایی

وی افزود: از ابتکارات دیگر خواهران بسیجی تهیه ۶ هزار بسته محلول آب و صابون و تحویل آنها به خانواده‌های شهرستان یزد است.

مسئول بسیج جامعه زنان استان یزد درباره اقدام دیگر خواهران بسیجی در مقابله با کرونا، عنوان کرد: برخی از بانوان خبره در راستای روحیه دادن به خانواده‌هایی که بیماران مبتلا به کرونا داشتند، به ارائه خدمات مشاوره پرداختند.

جمشیدی ادامه داد: از دیگر اقدامات خواهران بسیجی برای پیشگیری از کرونا تهیه و توزیع پوسترهای آگاهی‌بخشی بین مردم است؛ ختم کل قرآن، دعای توسل به ائمه معصومین (ع)، ختم چهارده هزارآیه الکرسی در فضای مجازی نیز از دیگر اقدامات خواهران بسیجی بوده است…

وی در پایان با بیان اینکه کفن و دفن فوت‌شدگان کرونایی مسئولان این کار را در معرض خطر قرار می‌دهد، خاطرنشان کرد: برخی از بانوان بسیجی نیز در همکاری با خواهران طلبه حوزه علمیه استان در کفن و دفن فوت‌شدگان کرونایی فعالیت دارند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *