تولید بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و بسته مواد ضدعفونی کننده

تولید بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و بسته مواد ضدعفونی کننده
تولید بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و بسته مواد ضدعفونی کننده

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد نوروزی چگینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: با تشکیل کارگاه‌های تهیه و تولید ماسک در مراکز یادگیری محلی سواد آموزی در سطح استان، تاکنون بیش از یکصد هزار ماسک و ۶ هزار بسته مواد ضدعفونی کننده توسط آموزش دهندگان و سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی استان تولید و توزیع شده است.

وی با اشاره حضور فعال و مؤثر آموزش دهندگان و سوادآموزان استان در مقابله با ویروس کرونا، گفت: مقابله با ویروس کرونا و مساعدت و حمایت از مردم برای مصون ماندن از آن و حفظ جان آنها یک وظیفه و تکلیف همگانی است و در کشور ما با توجه به سابقه دیرینه دینی، فرهنگی و تاریخی، همکاری و تعاون و کمک به هم نوع همواره ارزش و اهمیت دوچندان داشته و دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس افزود: جایگاه مراکز یادگیری محلی شأن تلفیق دانش و مهارت است و بر همین اساس مراکز یادگیری محلی سواد آموزی فارس نیز با هدف کمک به مردم و سوادآموزان، اقدام به راه اندازی کارگاه‌های تهیه و تولید ماسک کرد تا آموزش دهندگان و سوادآموزان داوطلب بتوانند در این جهاد عمومی شرکت کنند.

وی گفت: در قالب این کارگاه‌ها هم اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ آموزش دهنده و بیش از ۲ هزار سوادآموز استان فارس، با رعایت اصول و پروتکل‌های وزارت بهداشت به تولید ماسک مشغول هستند و تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید و توزیع شده است.

نوروزی تهیه بیش از ۶ هزار بسته مواد ضدعفونی کننده توسط آموزش دهندگان و توزیع آنها بین مردم را یکی دیگر از اقدامات مهم برشمرد و افزود: افزون بر این کار، آموزش دهندگان، مراکز یادگیری محلی را هم به طور مستمر ضدعفونی می‌کنند که این مسأله نقش مهمی در عدم ابتلای سوادآموزان و سایر اقشار مردم به بیماری کرونا دارد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس از دیگر اقدامات مهم انجام شده توسط مجموعه سوادآموزی استان در راستای مبارزه با ویروس کرونا را تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی برای استفاده همکاران، تهیه بروشورهای آموزشی نحوه مقابله با بیماری کرونا به زبان ساده و توزیع آن بین سوادآموزان و خانواده‌های آنها، ارسال پیامک‌های آموزشی و فایل‌های صوتی خود مراقبتی در ارتباط با بیماری کرونا، انجام فعالیت‌های فرهنگی مانند نقاشی، انشانویسی، و …با موضوع بیماری کرونا از طریق فضای مجازی اعلام کرد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *