توسعه شتاب دهنده‌ها به طور ویژه در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری صبح شنبه در آئین افتتاح ساختمان نخستین پروژه کلان‌شهر دانایی (آزمایشگاه نوآوری باز) که در شهرستان فردیس برگزار شد، با بیان اینکه توسعه شتاب دهنده‌ها به طور ویژه در دستور کار معاونت علمی فناوری رئیس جمهور است، اظهار کرد: خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در استان البرز هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز توافق نامه‌ای با شهرداری کرج در خصوص استارت آپ ها منعقد می‌شود، اضافه کرد: هرکجا که تیم‌های استارت آپی فعالیت کنند، اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه مجموعه مپنا در حوزه استارت آپ ها وارد شده است، گفت: این اقدام موجب برقراری ارتباط مردم کوچه و بازار با مجموعه‌های فناوری و علمی می‌شود که نتیجه آن تولید کارهای فناورانه خواهد بود.

ستاری با بیان اینکه معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برنامه‌های خاصی برای مقابله با تحریم‌ها دارد، بیان کرد: این اقدام با تکیه بر توان داخلی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین شتاب دهنده علمی فناوری، مواد دارویی بود، گفت: اکنون ۹۸ درصد داروها را در داخل کشور تولید می‌کنیم و در این حوزه قصد توسعه بیش از این را داریم.


منتشر شده

در

اخبار علم و فناوری, علم و دانش

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *