توسعه روستاها در گرو تخصیص اعتبار مصوب از سوی صندوق توسعه ملی است

مصطفی قربانفر، مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل، در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در همدان با اعلام مطلب فوق افزود: پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص مبلغ ۱/۵ میلیارد دلار از منابع مذکور، در ۳ ماهه آخر سال ۹۶، مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان، یعنی ۵۰ درصد این مبلغ با قیمت روز ۴ هزارتومان برای یک دلار به ریال تبدیل و در بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید سپرده گذاری شد.

وی ادامه داد: قرار شد بانک های فوق، دو برابر مبلغ سپرده گذاری شده را در قالب تسهیلات جهت توسعه و اشتغال روستاها پرداخت نمایند که سهم استان همدان از این مبلغ ۱۶۸ میلیارد تومان بوده که تاکنون مبلغ ۱۷۴ میلیارد تومان با متقاضیان روستای عقد قرارداد شده است.

قربانفر با اعلام اینکه در صورت تامین ۵۰ درصد الباقی این مبلغ، پرداخت فاز دوم دوم تسهیلات روستایی به زودی آغاز خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه دلار در سامانه نیما هم اکنون ۸ هزارتومان قیمت گذاری شده است، لذا پرداخت تسهیلات در فاز دوم دو برابر سال ۹۶ خواهد بود.

وی اظهار داشت: پس از گذشت ۹ ماه از سالجاری هنوز این مبلغ تامین و پرداخت نشده که امیدواریم هرچه سریعتر فاز دوم تسهیلات به بانکهای استان ابلاغ شود.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یادآور شد: به علت پرداخت نشدن این مبلغ، بیش از ۲ ماه است سامانه کارا جهت ثبت نام های جدید بسته شده است.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

همدان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *