تمجید مدرس جهانی کوراش از روند خوب بانوان ایرانی

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، “لیا تین ینگ”، مدرس و مربی مطرح کوراش جهان، سال‌ها است که هدایت تیم ملی تایوان را در مسابقات مختلف اعم از مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی برعهده دارد. او چند روز با تلاش‌های فدراسیون ووشو که رشته کوراش را تحت پوشش دارد، وارد ایران شد تا دوره‌های آموزشی را برای مربیان و ورزشکاران این رشته برگزار کند. دوره‌هایی که مورد استقبال زنان کوراش و سایر رشته‌هایی رزمی قرار گرفت.

این مربی سابقه هدایت تیم ملی اندونزی را هم در کارنامه دارد و با فضای ورزش ایران آشناست، چراکه سابقه چند مرتبه حضور در ایران را دارد. او در این مورد، اظهار کرد: مرتبه پنجم است که به ایران سفر می‌کنم و سابقه حضور در شهرهای تهران، بجنورد و شاهرود را دارم. پیش از بازیهای آسیایی جاکارتا نیز در ایران حضور یافتم و تمرین خوبی با تیم ایران داشتیم.

“لیا تین ینگ” درباره دوره‌هایی که هم اکنون برای مربیان و کوراش‌کاران ایرانی برگزار می‌کند، توضیح داد: این دوره‌ها در دو گروه برگزار شد. در گروه نخست اکثر نفرات از قهرمانان و مربیان کوراش بودند، اما در گروه دوم که در حال حاضر خدمت به آنان هستم، علاوه بر کوراش، ورزشکارانی از ووشو، جودو، کشتی و حتی کاراته حضور دارند.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر سطح فنی زنان کوراش ایران، گفت: ایران استعدادهای خوبی در این رشته دارد و آنان نیاز به تمرینات مستمر دارند که به نظر میرسد اکنون در این مسیر قرار گرفته‌اند و برنامه‌های خوبی برای آنان وجود دارد تا به موفقیت برسند.

وی درباره شناخت خود از مربیان ایرانی، گفت: در بخش مردان، آقای «مهنان» مربی خوب و کاربلدی است و در بخش زنان نفراتی چون «پاکرو» و «مهری‌پور» هستند که شناخت خوبی از آنان دارم و معتقدم می‌توانند مربیان خوبی شوند.

این مدرس مطرح کوراش درباره فاکتورهایی که برای پیشرفت نیاز است، گفت: این دو هفته تمرین و آموزش تنها مقدمه‌ای برای پیشرفت است. برگزاری اردوهای منظم، امکانات مناسب و تشکیل یک تیم منتخب قوی از عواملی است که موفقیت را فراهم می‌کند و گمان می‌کنم این مسیر در ایران فراهم است.

او در پاسخ به این سوال که آیا علاقه دارد روزی در ایران به عنوان مربی تیم ملی کوراش فعالیت کند؟ گفت: در تایوان یک مربی و معلم هستم و شاگردان زیادی دارم.

“لیا تین ینگ” در خصوص این که تا چه زمان در تیم ملی تایوان فعالیت می‌کند، گفت: اکنون رقابت مهمی نداریم و سه ماه قبل از هر رویداد کارمان را آغاز می‌کنیم و من همچنان در خدمت تیم کشورم هستم.

این مربی در مورد حضور کوراش در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و افزایش مدال‌های آن در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، گفت: اکنون کوراش جایگاه ویژه‌ای در جهان و به خصوص آسیا دارد و حضور رسمی در بازی‌های آسیایی نشان از این مهم دارد. دیگر نمی‌توان کوراش را مختص به چند کشور دانست و همه برای مدال آوری در آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

سرمربی تیم ملی کوراش تایوان، گفت: در دیداری که با رییس فدراسیون ووشو ایران داشتم به این نتیجه رسیدم که او برنامه خوبی برای موفقیت کوراش ایران دارد و ورزشکاران این رشته هم باید قدر فرصت طلایی ایجاد شده را بدانند.

وی در مورد برداشت خود از ایران پس از چند مرتبه سفر به کشورمان، اظهار کرد: ایران خیلی زیباست و زبان فارسی بسیار شیرین است. کسانی‌که می‌خواهند به ایران سفر کنند؛ تردیدی در این مورد نداشته باشند چراکه با کشوری زیبا، با مردمانی مهربان و مهمان‌نواز مواجه خواهند شد.

انتهای پیام


منتشر شده

در

اخبار ورزشی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *