تفاهم نامه همکاری ورزشی میان ایران و مجارستان امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در این نشست دکتر صالحی امیری رئیس، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی و فرید فتاحیان مدیر امور بین الملل و «کریستیان کولکسار» رئیس و «بالینت ویکاسی» دبیرکل کمیته ملی المپیک مجارستان و سفیر مجارستان در ایران حضور داشتند.

در ابتدای این نشست صالحی امیری ضمن خوش امد گویی به هیات مجاری با بیان مقدمه ای در باب تاریخ و تمدن چندین هزار ساله ایران اظهار داشت: قطعا این حجم از تاریخ و تمدن و اصالت یک سفر مجزا می طلبد که از شهرهای دارای تاریخ و تمدن بازدیدی داشته باشید.

وی سپس با اشاره به مثبت بودن ذهنیت اجتماعی مردم ایران به کشور مجارستان، این جامعه را اصیل، نجیب و دارای تمدن توصیف کرد و افزود: ما علاقمندیم روابط ورزشی با کشور مجارستان را در ۳ حوزه اساسی تقویت کنیم، اولین و مهمترین نکته بحث آموزش است، مجارستان یکی از پایگاه های هدف IOC است و ظرفیت های آموزشی خوبی در این زمینه دارد. ما آمادگی داریم که چه از طریق بورسیه های IOC و چه بصورت بورسیه های شخصی با شما در بحث آموزش همکاری داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه بحث آموزش اظهار داشت: همانگونه که اطلاع دارید ما در برخی رشته ها چون کشتی، وزنه برداری و تکواندو، رنک اول تا سوم جهان را داریم و در برخی دیگر مثل شمشیربازی رنک های خوبی داریم و به همین منظور تمایل داریم یک تبادل بین رشته ای در حوزه آموزش داشته باشیم.

صالحی امیری با اشاره به موقعیت آب و هوایی ایران افزود: ما در ایران ۴ فصل را داریم در حالی که در جنوب کشور آب و هوای تابستانی است در غرب زمستان و در پایتخت هوای معتدل پاییزی را داریم. این امتیاز قطعا به دو کشور در زمینه همکاریهای دوجانبه برگزاری اردوها و … کمک خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به نتایج بازیهای المپیک افزود: ما در المپیک موفق به کسب ۷ مدال شدیم.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: هدف ما از این نشست تنها امضا کردن برگه ها نیست. ما آمادگی داریم در تمامی زمینه ها از همین فردا همکاری ها را آغاز کنیم، علاوه بر تمامی موارد آموزشی، اردوهای مشترک و … مادرزمینه تجهیزات ورزشی هم آمادگی داریم باشماهمکاری کنیم.

در ادامه دکتر سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن ابراز خوشحالی از حضور هیات مجارستانی در تهران افزود: در دوره ریاست دکترصالحی امیری، توسعه فعالیت ها به صورت متوازن و چندوجهی بوده است و در همین راستا اقدامات مهمی همچون موزه ورزش ایران و تاریخ شفاهی همه دراین دوره انجام شده است، منابع مالی ما تقویت شد و بسیاری از فضاهای ورزشی ما بازسازی شد. همچنین برنامه ۲۰ ساله برای توسعه ورزش کشورتدوین‌کرده ایم.

تفاهم نامه همکاری ورزشی میان ایران و مجارستان امضا شد

در ادامه پیمان فخری مدیر مرکز نظارت بر تیم های ملی ضمن ابراز خرسندی از حضور میهمانان مجاری گفت: شخصا به ورزش مجارستان اعتقاد دارم و خوشحالم که بسیارجدی هستند برای اجرایی شدن این تفاهمنامه ماازهمین فرداآماده اجراهستیم تا بتوانیم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه های ورزش دو کشور باشیم.

در ادامه کریستیان کولکسار رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در کشوری با این قدمت و اصالت افزود: خوشحالیم از اینکه ما را پذیرفتید. آگاهیم از اینکه شما وزیر فرهنگ ایران بودید و سپاسگزار از اینکه اطلاعات خوبی در خصوص فرهنگ و تمدن ایران زمین در اختیار ما قرار دادید، ایرانیان ریشه های اریایی دارند و از همین جهت اشتراکات بسیاری با شما داریم.

وی در ادامه از تلاش کاروان ایران در بازی های المپیک توکیو تمجید کرد و گفت: در شمشیربازی شاهد بودیم که مدال این رقابت ها حق شما بود که متاسفانه در سابر این مشکلات وجود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک مجارستان سپس از ذهنیت مثبت کمیته ملی المپیک قدردانی کرد و افزود: ما در اجرای این تفاهم نامه بسیار جدی هستیم و با پشتکار عملی شدن آن را دنبال می کنیم . علاوه بر آن با تمامی مواردی که توسط دکتر صالحی امیری مطرح شد موافقیم.

کریستیان کولکسار رئیس کمیته ملی مجارستان ادامه داد: دربحث آموزشی، دانشگاه تربیت بدنی توسط IOC به رسمیت شناخته شده و آقای بهدادسلیمی هم آنجا بورسیه شده بود، ما می توانیم در زمینه بورسیه دانشجویان در این دانشگاه با شما همکاری داشته باشیم.

برای ما برگزاری کمپ های تیم ملی اهمیت بسیاری دارد،با توجه به شرایط آب وهوایی ایران خواستار برگزاری اردو و کمپ های تیم ملی در این کشور هستیم. علاوه بر آن مراکز المپیکی بسیاری در مجارستان داریم که در رشته های مورد نظر شما می توانیم همکاری کنیم.

در بخش بعدی این نشست سفیر مجارستان نیز ضمن تشکر از مدیران کمیته ملی المپیک ایران برای انجام و امضای تفاهم نامه مشترک اظهار داشت: در اینجا تنها امضای تفاهمنامه مهم نیست فراتراز آن ارتباط کشورهاست که ازطریق ورزش فراهم می شود.

وی ابراز خوشحالی کرد که در این نشست موضوعات مهم و منسجمی مورد بررسی قرار گرفت.

در خاتمه از سوی دو رئیس کمیته ملی المپیک تفاهمنامه همکاری ورزشی در راستای گسترش مناسبات ورزشی دو کشور به امضا رسید.

رئیس کمیته ملی المپیک و دبیر و هیات همراه این کشور صبح امروز بازدیدی از آکادمی ملی المپیک و موزه ملی ورزش، المپیک و پارالمپیک داشتند.


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *