تغییرات «راز» در فصل هشتم/ امثال نادر طالب‌زاده را تکثیر می‌کنیم

تغییرات «راز» در فصل هشتم/ امثال نادر طالب‌زاده را تکثیر می‌کنیم
تغییرات «راز» در فصل هشتم/ امثال نادر طالب‌زاده را تکثیر می‌کنیم

مهدی سموعی تهیه‌کننده سری جدید برنامه تلویزیونی «راز» که تاکنون هفت فصل از آن با اجرای نادر طالب‌زاده روی آنتن شبکه چهار سیما رفته است درباره فصل جدید این برنامه به خبرنگار مهر توضیح داد: این فصل هشتمین فصل از سری مجموعه‌های «راز» است که پیش از این نادر طالب‌زاده اجرای آن را بر عهده داشت.

وی با اشاره به تغییرات برنامه در فصل جدید عنوان کرد: این برنامه در حوزه اندیشه و متناسب با فضای دیگر برنامه‌های شبکه چهار است که در هر فصل موضوعات موردنظر خود را پیگیری کرده است. در این فصل هم با توجه به اینکه نادر طالب‌زاده در شبکه یک و شبکه سه برنامه داشتند دکتر محمدحسین ساعی رئیس دانشگاه سوره، به جای ایشان اجرای برنامه را برعهده گرفته‌اند.

سموعی با اشاره به فرآیند تغییر مجری این برنامه اظهار کرد: این تغییر با هماهنگی آقای طالب‌زاده صورت گرفت و از طرفی قرار بود نوعی انتقال تجربه به نسل‌های جوان‌تر هم در این جا به جایی صورت بگیرد. جلسه مشورتی هم با آقای طالب‌زاده داشتیم و درباره رویکردها و مسائل مرتبط با برنامه در فصل جدید گفتگو و از همفکری‌شان استفاده شد.

تهیه‌کننده «راز» با اشاره به مجری جدید برنامه نیز توضیح داد: تخصص محمدحسین ساعی که در حال حاضر ریاست دانشگاه سوره  را هم برعهده دارد، در حوزه ارتباطات است. او پیش از این در مقام کارشناس در برنامه‌ها حضور داشته و این اولین برنامه‌ای است که در جایگاه مجری-کارشناس برنامه حضور خواهد داشت. با توجه به موضوعاتی که در برنامه داریم ضروری بود که از مجری-کارشناس استفاده کنیم.

سموعی در ادامه درباره اینکه جای خالی نادر طالب‌زاده خللی در برنامه ایجاد خواهد کرد یا خیر؟ گفت: اقای طالب‌زاده مولف و در حوزه رسانه صاحب نظر هستند. همانطور که گفته شد تلاش ما این است که نسل جدیدی از برنامه‌سازان وارد میدان شوند، به همین دلیل آقای ساعی انتخاب شده‌اند. هدف این است که رویکردهای رسانه‌ای را از امثال نادر طالب‌زاده فرا بگیریم تا در قالب انتقال تجربیات، امثال او تکثیر شوند. از طرفی برنامه طبق روال سابق یک شورای سردبیری دارد و براساس راهبردهای تعیین شده در این شورا پیش می‌رود.

این تهیه کننده در ادامه درباره فصل جدید «راز» اظهار کرد: این فصل از برنامه ۲۶ قسمت دارد که ۱۰ قسمت از آن به صورت ویژه‌برنامه در همین ایام پخش می‌شود که تا امروز جمعه ۲۹ فروردین ماه روی آنتن رفته است. رویکرد اصلی ما در این قسمت‌ها بررسی مواجهه تمدن اسلام و تمدن غرب نسبت به موضوع کرونا است.

وی در پایان درباره مهمانان این فصل نیز گفت: با توجه به فضایی که برنامه‌های شبکه چهار دارد کار ما در انتخاب مهمان سخت است چون برنامه نوعی وجاهت را برای مهمان قائل است. قطعا برنامه «راز» از این حیث که مخاطبان فرهیخته‌ای دارد باید مهمانانی را دعوت کند که در حوزه اندیشه صاحب‌نظر باشند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *