تعیین خطر بیماری های قلبی در افراد بالای ۳۰ سال

تعیین خطر بیماری های قلبی در افراد بالای ۳۰ سال

 

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا مهدوی، روز سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی قلب و به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از بیماری های قلبی به عنوان شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا و ایران نام برد و گفت: بررسی خطرات بیماری های قلبی عروقی در کشور از سال ۹۵ در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وی افزود: درحال حاضر بیش از یک سوم مرگ‌ ها در کشور به علت بیماری‌های قلبی عروقی است که از این میان سکته‌ قلبی با ۲۱ درصد، سکته مغزی ۱۰ درصد و بیماری‌های ناشی از فشارخون بالا که حدود ۴ درصد است، مهم ترین علت مرگ و میرهای قلبی عروقی در کشور هستند.

مهدوی با اشاره به اجرای پروژه تعیین خطر بیماری های قلبی در سطح دانشگاه های علوم پزشکی کشور، گفت: بر اساس این پروژه، میزان خطر بیماری های قلبی عروقی برای افراد بالای ۳۰ سال کشور، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: افراد بالای ۳۰ سال که فکر می کنند مشکل قلبی دارند، می توانند با مراجعه به پایگاه ها و مراکز بهداشتی، از وضعیت بیماری خود تا ۱۰ سال آینده مطلع شوند.

مهدوی افزود: این وضعیت خطر برای فرد بیمار تا ۱۰ سال آینده مورد ارزیابی قرار می گیرد و بر اساس آنچه که نیاز است، به او مشاوره داده می شود که چه نکاتی را رعایت کند.

وی گفت: برنامه تغذیه، فعالیت فیزیکی و در صورت نیاز، تجویز دارو برای این افراد صورت می گیرد.

مهدوی با اعلام اینکه این پروژه از اول مهر کلید خورده است، افزود: برنامه ها وزارت بهداشت برای پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، از سال ۹۵ در سطح یک و برای افراد بالای ۳۰ سال اجرا می شود.

 

اخبار اقتصادی

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان


منتشر شده

در

سلامت

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *