تعطیلی‌ ۷۳۰ مهدکودک زیرنظر بهزیستی اصفهان

 

تعطیلی‌ ۷۳۰ مهدکودک زیرنظر بهزیستی اصفهان

مجتبی ناجی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تعطیلی‌های اخیر ۷۳۰ مهدکودک زیرنظر بهزیستی در استان اصفهان اظهار داشت: ۳۵۰ مهدکودک در شهر اصفهان وجود دارد که گروه‌های سنی شش ماه تا شش ساله را تحت پوشش قرار می‌دهد اما با شیوع بیماری کرونا فعالیت مهدکودک‌ها به حالت تعلیق درآمد.

وی افزود: با اعلام ستاد مقابله با کرونا تکلیف بازگشایی واحدهای مهدکودک مشخص خواهد شد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان چالش‌های مالی مراکز مهدکودک ابراز داشت: مهدهای کودک هزینه‌هایی مانند اجاره بها و حقوق پرسنل را دارند و منبع درآمد این واحدها با شهریه والدین کودکان پذیرش شونده تأمین می‌شود.

برگشت شهریه با تفاهم والدین و مهدکودک‌ها

وی با اشاره به قرارداد «رشد و تکامل کودک» گفت: در این قرارداد که در ابتدای سال تحصیلی بین والدین و واحد مهدکودک منعقد شده برای نحوه پرداخت شهریه رایزنی می‌شود.

ناجی به واحدهای مهدکودک که بر اساس قرارداد «رشد و تکامل کودک»، شهریه نه ماه را یکجا دریافت کرده اند، اذعان داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلی ناخواسته واحدهای مهدکودک توصیه می‌شود از طریق تهاتر والدین و واحد مهدکودک بر سر شهریه به تفاهم برسند.

وی برگشت شهریه کودکان در مرحله پیش دبستانی یک و دو را منتفی دانست و افزود: از آنجا که در مرحله پیش دبستانی با رویکرد آموزش محور همراه است و در ایام کرونا، از طریق فضای مجازی آموزش‌های لازم به کودکان داده شده است بنابراین والدین انتظار برگشت شهریه را نداشته باشند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به گروه‌های سنی شش ماه تا سه سال که جنبه نگهداری از این کودکان مدنظر است، گفت: برای برون رفت از چالش نگهداری این کودکان والدین می‌توانند با تعامل به توافق برسند.

وی افزود: بهترین توافق برای کودکان پذیرش شده زیر چهار سال در واحدهای مهدکودک این است که شهریه بهار برای پاییز امسال در نظر گرفته شود و سازمان بهزیستی در این توافق دخالتی ندارد.

همراهی موجرها در «پویش همدلی»

ناجی با بیان «پویش همدلی» سازمان بهزیستی گفت: بر اساس این پویش موجرهای واحدهای مهدکودک یا اجاره بها را بخشیدند و به شکل داوطلبانه و سخاوتمندانه هزینه اجاره بها را مهلت دادند؛ با اینکه درصد کمی از «پویش همدلی» استقبال کردند اما توانستیم موضوع اجاره بها تعداد معدودی از مهدکودک را حل کنیم.

وی اشاره‌ای هم به تسهیلات اشتغالزایی برای واحدهای مهدکودک داشت و افزود: اگرچه این تسهیلات همواره وجود داشته است اما مهدکودک‌هایی که از مددجویان سازمان بهزیستی به عنوان پرسنل بهره مند شوند می‌توانند از تسهیلات ۵۰ میلیون تومان به ازا هر نفر با بهره ۴ درصد منتفع شوند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با سازمان امور مالیاتی کشور گفت: قول‌های مساعدی داده شده است که در صورت تحقق مهدکودک‌هایی که دارای گردش مالی بالا هستند مشمول معافیت مالیاتی شوند.

وی افزود: واحدهای مهدکودک هم در لیست مشاغل متضرر از شیوع بیماری کرونا قرار گرفته اند و پرسنل مهدها در صورت بیمه می‌توانند در این ایام از بیمه بیکاری بهره مند شوند.


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *