تشریح روند اجرای نسخه الکترونیک و نظام ارجاع

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی ناصحی در نشست خبری امروز گفت: باید هزینه‌هایی که در بخش تصویربرداری هزینه‌هایی که می‌شود باید به بخش سلامت سوق داده شود.

وی افزود: متأسفانه هزینه‌های هنگفتی را در بخش داروها و تجهیزات در بخش سلامت داریم که اگر مدیریت شود می‌توانیم این هزینه‌ها را به حوزه سلامت مردم برگردانیم.

ناصحی با اشاره به اینکه این هزینه‌ها ستون فقرات سلامت کشور را کاملاً دچار آسیب کرده است، گفت: این هزینه‌ها باید به سمت نظام ارجاع و پزشکی خانواده پیش رود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت تاکید کرد: پرداخت های الکترونیکی ما در مراکزی که به سیستم الکترونیک متصل هستند به موقع و در پایان ماه انجام می‌شود و همچنین در مطب‌ها نیز هزینه ویزیت الکترونیکی در پایان همان روز پرداخت می‌شود و البته مشوق‌هایی نیز برای همکاری مراکز در بخش الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

ناصحی با اشاره به اینکه مقاومت‌هایی از سوی پزشکان برای اجرای نسخه الکترونیکی وجود دارد، گفت: مشوق‌هایی برای همکاری بیشتر پزشکان و مراکز در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بر اساس آمارهای موجود در مطب‌ها ۹۲ درصد به شبکه الکترونیک و در مراکز طرف قرارداد ما ۹۲ درصد، داروخانه‌ها ۹۰ درصد، آزمایشگاه‌ها ۹۶ درصد و پرتو پزشکی ۹۷ درصد انجام شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: در مجموع ویزیت با تجویز نسخه الکترونیک ۵۴ درصد و ویزیت بدون تجویز ۴۵ درصد اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه دو استان ایلام و کهگیلویه و بویراحمد در بخش نسخه الکترونیک پیشتاز هستند ادامه داد: استان‌های بزرگ تهران، فارس، خراسان رضوی و البرز مشکلاتی در اجرای نسخه الکترونیکی دارند که امیدواریم این مشکلات بزودی برطرف شود.

ناصحی در خصوص نظام ارجاع و پزشک خانواده گفت: تا پایان سال قرار است در ۴ استان کردستان، کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری نظام ارجاع اجرایی شود به طوری که در سال آینده ۱۳.۵ میلیون نفر جمعیت صندوق بیمه همگانی ما تحت پوشش نظام ارجاع قرار می‌گیرند.

 

اخبار اقتصادی

|بلیط اتوبوس , بلیط هواپیما , بلیط قطار | خرید شارژ , خبر فوری , درج آگهی رایگان


منتشر شده

در

سلامت

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *