تشریح جزئیات حمایت از تولید و اشتغال آسیب دیده از کرونا در قرچک

تشریح جزئیات حمایت از تولید و اشتغال آسیب دیده از کرونا در قرچک

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن خطیبی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در فرمانداری قرچک گفت: در سال جهش تولید و در راستای حمایت از بخش‌های تولیدی و اشتغال، دستورالعمل اجرای تدابیر لازم در راستای کاهش اثرات ویروس کرونا بر وضعیت اشتغال و محیط کسب و کار به ادارات ذیربط ابلاغ شده است.

وی یادآور شد: شناسایی آسیب‌های وارده به مشاغل نیازمند بازنگری مجدد است، به خصوص در حوزه کشاورزی که موارد به مدیران استانی و کشوری مربوطه اطلاع رسانی شده تا راهکارهای قانونی لازم در راستای حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی ارائه نیز شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک افزود: بایستی با توجه به سال جهش تولید و از سویی در راستای مبارزه با بیماری کرونا، همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان، به ویژه ادارات صنعت، معدن و تجارت و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به برنامه‌ریزی جامع به صورت دقیق و مستند به آمار و اطلاعات واحدهای تولیدی سطح شهرستان، در راستای انجام وظایف اجرایی محوله اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: فهرست فعالیت‌ها در زیر بخش‌های صنعت، کشاورزی و صنوف تولیدی و خدماتی در شهرستان که علاوه بر فهرست مشاغل ده گانه آسیب دیده از اثرات پاندمی بیماری کرونا، دچار آسیب شده‌اند با جزئیات تعداد شاغلین و کارگاه‌های موجود در هر بخش توسط ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن، تجارت، اتاق اصناف و شهرک صنعتی قرچک در حال تدوین است.

خطیبی ادامه داد: همچنین لیست کارگاه‌هایی که در صنوف ده گانه اعلامی دولت فعالیت می‌کنند و در اثر شیوع بیماری کرونا دچار خسارت و آسیب شده‌اند توسط اداره تأمین اجتماعی در حال بررسی است.

وی افزود: با توجه به تأکید رئیس جمهور محترم در ستاد ملی کرونا مبنی بر اینکه: «اصل کار و تولید در سالی که به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده است تعطیل پذیر نیست.» مقرر شد، تمامی دستگاه‌های خدمات رسان ضمن دقت نظر در اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای سلامت کارگران و کارمندان واحدهای تولیدی تحت پوشش شهرستان، حمایت لازم را برای تداوم فعالیت این واحدها معمول و از هرگونه تعطیلی ممانعت بعمل آورند.

فرماندار قرچک اظهار داشت: مقرر گردید کارگران و سایر افراد که در کسب و کارهای اقتصادی بر اثر بیماری کرونا بیکار شده‌اند، با انجام هماهنگی‌های لازم بین ادارات، تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گیرند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *