تست کرونای ۱۱ مورد جدید در کرمان مثبت اعلام شد

تست کرونای ۱۱ مورد جدید در کرمان مثبت اعلام شد
تست کرونای ۱۱ مورد جدید در کرمان مثبت اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی شفیعی عصر امروز در خصوص آخرین آمار از وضعیت کرونا در استان کرمان طی ۲۴ ساعت گذشته بیان داشت: از ۱۷۵ نمونه ارسال شده به آزمایشگاه‌های استان کرمان تست ۱۱ مورد جدید مثبت اعلام شده‌است.

وی افزود: ۱۱ مورد جدید مبتلا به کووید ۱۹ شامل یک مورد بستری، پنج مورد اطرافیان بیمار، چهار مورد سرپایی و یک مورد کادر درمان هستند که از این تعداد هفت نفر زن و چهار مرد می‌باشند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از ابتدای اپیدمی تا امروز تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا ۵۵۲ مورد است همچنین تعداد کادر درمانی که در استان کرمان به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند از ابتدا تاکنون ۵۹ مورد است.

شفیعی تصریح کرد: خوشبختانه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان مورد فوتی به خاطر ابتلاء به ویروس کرونا نداشتیم ضمن اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۸ نفر در استان جان خود را از دست داده‌اند.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند که با احتساب این تعداد در مجموع ۲۹۴ نفر بهبود یافته از کورنا در استان ثبت شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: از ابتدای اپیدمی تاکنون ۳۷۱ نفر بستری در بیمارستان‌ها حضور داشتند و در حال حاضر ۲۹ نفر در بیمارستان‌های سطح استان به دلیل ابتلاء به ویروس کرونا بستری هستند.

شفیعی به اختلاف آماری بین ۳۷۱ مورد بستری و ۵۵۲ مورد مثبت اشاره کرد و افزود: این اختلاف مربوط به مواردی است که جزو کادر درمانی یا اطرافیان بیماران هستند که به صورت سرپایی بوده و تست در آنها مثبت اعلام شده که با رعایت تمامی نکات بهداشتی در منزل در شرایط ایزوله خانگی قرار گرفته‌اند.

وی افراد بستری در بخش آی سی یو را پنج نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ نفر در نقاهتگاه‌ها حضور دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: افراد بستری در بیمارستان‌ها به علت بیماری‌های حاد تنفسی طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ مورد بوده ضمن اینکه از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون دو هزار و ۷۱۱ نفر به همین علت بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد افراد مشکوک به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۱ مورد بوده که با احتساب این آمار از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا به امروز تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا دو هزار و ۱۱۸ مورد بوده است.


منتشر شده

در

کرمان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *