تداوم عملیات مرمتی و ساماندهی حمام تاریخی حاج فتح‌اله بناب

تداوم عملیات مرمتی و ساماندهی حمام تاریخی حاج فتح‌اله بناب

تداوم عملیات مرمتی و ساماندهی حمام تاریخی حاج فتح‌اله بناب

به گزارش خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده امروز ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حمام تاریخی حاج فتح اله بناب در یکی از جاده‌های قدیمی تجاری ایران قرار گرفته است، ادامه داد: حمام تاریخی حاج فتح اله بناب یکی از حمام‌های با ارزش و دارای معماری منحصربفرد آذربایجان است که کنار مسجد قرمز در جاده قدیمی “ماحال گاودل” قرار گرفته است. این جاده قدیمی یکی از مهم‌ترین جاده‌های تجاری ایران است که از شهر بناب می‌گذرد.

او با اشاره به اینکه مرمت و ساماندهی حمام حاج فتح اله طی سال‌های اخیر مورد مرمت قرار گرفته است، افزود: این حمام تاریخی در سال‌های گذشته دچار آسیب شده بود که طی عملیات مرمتی و حفاظتی اداره کل میراث فرهنگی استان، بخش عمده‌ای از آن مورد مرمت قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به اقدامات انجام گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: طی عملیات مرمتی اخیر در حمام تاریخی حاج فتح‌اله اقداماتی نظیر کف سازی فضاهای داخلی، مرمت نما و سازه آجری فرسوده، اجرای عایق رطوبتی و محوطه سازی انجام گرفته است.

حمزه زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: این مرحله از عملیات مرمتی و ساماندهی با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان انجام گرفته است، ادامه عملیات این حمام تاریخی با تأمین اعتبار مورد نیاز، تداوم خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *