تخصیص ۸۰ میلیارد برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان

تخصیص ۸۰ میلیارد برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان
تخصیص ۸۰ میلیارد برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، مهرداد عرب اول در نشست با وزیر کشور و جانشین رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس که با حضور استانداران این استان‌ها از طریق ویدئو کنفرانس با هدف بررسی آخرین اقدامات انجام شده در بحث بیماری کرونا، بررسی آخرین وضعیت اجرایی شدن اسناد محرومیت زدایی و تشریح برنامه‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید برگزار شد اظهار داشت: در سال ۹۸ چهار نشست اقتصاد مقاومتی با ۲۶ مصوبه و ۲۷ پروژه مصوب در حوزه اقتصاد مقاومتی در این استان برگزار شده که بالاترین این پروژه‌ها مربوط به بخش‌های کشاورزی و شیلات، زیربنایی و حمل و نقل بود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی که ظرفیت‌های مناسبی در سیستان و بلوچستان وجود دارد، در راستای تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی اصلاح و نوسازی باغات خرما، پرورش شترمرغ، پرورش گیاهان دارویی، پرورش ماهی در قفس و رونق تولید محصولات گرمسیری از مهمترین پروژه‌های تحقق یافته در استان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان از افزایش سطح زیر کشت خرمای استان و افزایش تعداد جایگاه‌های بهداشتی پرورش شتر نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی نام برد.

وی گفت: تعداد پروژه‌های مصوب سیستان و بلوچستان در بخش اقتصاد مقاومتی به ۴۴ پروژه افزایش پیدا کرده که بیشترین این طرح‌ها مربوط به بخش کشاورزی، شیلات، طرح‌های زیربنایی و تأمین منابع آب است.

عرب اول افزود: در سال جهش تولید نیز بر اساس دستورالعمل سازمان برنامه و بودجه کشور، با برگزاری نشست استانی ۱۳۲ پروژه برای سیستان و بلوچستان مصوب شد که برای بررسی به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده که بیشتر این طرح‌ها در حوزه صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، آب، زیربناها و طرح‌های تملک دارایی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: بیشترین تکالیف در منطقه سیستان مربوط به حوزه وزارت نیرو و کمترین آن مربوط به میراث فرهنگی، اقتصاد و دارایی، قاچاق کالا و ارز و بنیاد مستضعفان است و میانگین درصد تحقق این تکالیف به میزان ۴۵ درصد است.

ماندانا زنگنه افزود: در سند منطقه بلوچستان نیز بیشتر این تکالیف مربوط به حوزه وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی با هر کدام ۷۷ تکلیف است و کمترین آن مربوط به حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به میزان ۲ درصد بوده و درصد تحقق این تکالیف در منطقه بلوچستان نیز ۵۳ درصد است.

وی گفت: بر اساس تکالیف مشخص شده در این دو سند برای تعدادی از این مصوبات قابلیت تأمین اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی و ملی وجود دارد و برای تعدادی از طرح‌ها نیز محلی از اعتبار پیش‌بینی نشده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان بهره‌مندی از ظرفیت ردیف‌های اعتباری تعریف شده در قانون بودجه و تصویب و تاکید آن در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی کشور را خواستار شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *