تخریب پی دیوار حفاظتی رودخانه خرم آباد بر اثر برداشتهای بی رویه و غیراصولی

سید احمد موسوی : به گزارش خبرآنلاین لرستان ، تصاویر مربوط به رودخانه خرم آباد در حد فاصل پل انقلاب تا پل موقت جهادگران شهر خرم آباد می باشد که بعلت لایروبی غیر اصولی، برداشت اضافی و غیر ضروری باعث شده پی دیوارهای حفاظتی خرم رود دچار آسیب جدی شوند و در صورتیکه در اسرع وقت بازسازی و ترمیم نگردند، در بارندگی های پیش رو  با بالا آمدن آب رودخانه احتمال تخریب دیواره های حفاظتی رودخانه دور از انتظار نیست و این زنگ خطر دیگری برای مدیریت شهری می تواند ایجاد نماید.
مدیریت شهری در بحث نظارت قوی عمل نمی کند
پس از گزارش های واصله به خبرگزاری خبرآنلاین و در پاسخ به دغدغه های مردم منطقه در این مورد و بازدیدهای میدانی از دیواره های حفاظتی این رودخانه ، وارد شدن آسیب جدی به پی دیوار حفاظتی رودخانه کاملاً درست و مشهود است و به نظر می رسد مدیریت شهری در بحث نظارت بر لایروبی رودخانه خرم آباد نه تنها قوی عمل نکرده بلکه کاملاً نسبت به آن بی تفاوت بوده  و نحوه فعلی لایروبی باعث ایجاد خسارت دیگری به شهر خواهدگردید.
نکته مهم اینکه در سیل گذشته تنها نقطه ای از رودخانه خرم آباد که دچار آسیب نشده بود همین منطقه از رودخانه بوده که متاسفانه با برداشت های غیرکارشناسی آن را در معرض تخریب جدی قرار دادیم .
کیفیت قربانی کمیت
جای سوال است چه ضرورتی دارد که مسولین شهری اجازه برداشت این حجم از کف رودخانه را دادند؟! آیا کمیت برای ما مهم تر و حیاتی تر از کیفیت است ؟!
بهرحال این موضوع یکی از فنی ترین مباحث در لایروبی رودخانه بوده که به آن بی توجهی شده و متاسفانه ترمیم و بازسازی آن مستلزم هزینه های کلان و  زیادی نیز میباشد
حال که شاهد قصور دیگری از نظارت بر اجرای پروژه های عمرانی در شهرداری شدیم منتظر اقدام مسئولین شهری و نظارتی در راستای رفع این معضل خواهیم ماند.
هشدار معاون سیاسی استاندار به شهرداران
لازم به ذکر است که روز گذشته معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جلسه ستاد بحران استان در خصوص حساسیت در نظارت بر عملکرد پیمانکاران و پروژه های عمرانی به شهرداران استان تاکید کرد و در این خصوص متذکر شد که در صورت بروز هرگونه مشکل فنی و کارشناسی در اجرای طرحها ،شهرداران در این رابطه مسئول و بایستی پاسخگوی مردم و مسئولین ارشد استان باشند.

منتشر شده

در

لرستان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *