تحویل داروی بیماری های مزمن در محل سکونت

تحویل داروی بیماری های مزمن در محل سکونت
تحویل داروی بیماری های مزمن در محل سکونت

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی تأمین اجتماعی فارس، اکبرامیری گفت: با توجه به شرایط شیوع کروناویروس و با هدف کاهش حداکثری تردد شهروندان، اقدامی در راستای تأمین داروی مورد نیاز شهروندان مبتلا به بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، اعصاب و روان و قلبی و عروقی و … انجام شده است.

وی تصریح کرد: در این راستا، طی تفاهمنامه‌ای که با اداره کل پست استان فارس منعقد شد، این امکان را فراهم کرده‌ایم که داروهای مورد نیاز این دسته از بیماران، به شکل ماهیانه تأمین و در محل سکونت این افراد به آنان تحویل داده شود.

امیری با یادآوری اینکه یکی از گروه‌های پرخطر در ابتلاء به کووید ۱۹، بیماران مبتلا به امراض مزمن تشکیل می‌دهند، گفت: در این طرح که تبسم نام گرفته، داروی بیماران مزمن مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی به شکل رایگان و به میزان مصرف یک ماه بیمار تأمین و توزیع می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس گفت: پزشک مرکز درمانی بر اساس اطلاعات بیماران مزمن با آنها تماس گرفته و پس از اطمینان از وضعیت بیماری و اینکه نیاز به معاینه حضوری ندارد دستور تجویز دارو را صادر می‌کند.

امیری خاطرنشان کرد: داروهای بیماران با درج میزان و نحوه مصرف و تصویر دستورات پزشک توسط پست به بیماران تحویل داده خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه هزینه توزیع آن ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ ریال است که توسط پست از بیماران دریافت می‌شود، گفت: این امکان برای تمام شهرستان‌های استان فارس وجود دارد و این مبلغ در هیچ نقطه‌ای از فارس، بیشتر نخواهد شد.

امیری یادآور شد: چنانچه بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن تمایل به حضور در مراکز درمانی و دریافت خدمات معاینه و دریافت دارو در محل این مراکز را داشته باشند، ارسال دارو برای آنان انجام نمی‌شود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *