تحول در آیین نامه مجلس باید رخ دهد/منتخبان، پارلمان را متحول کنند

حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با اقدامات لازم مجلس یازدهم برای رسیدن به جایگاه واقعی مجلس و قرار گرفتن آن در رأس امور اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی از یک سو نمایندگی مردم را دارد و از سوی دیگر باید به مصالح اصلی کشور بپردازد بنابراین در صورتی می‌تواند در رأس امور باشد که نیازهای واقعی توده‌های مستضعف و غالب نیروهایی که با حضور خود در عرصه‌های مختلف از این نظام حمایت کردند، برآورده کند.

وی عنوان کرد: مجلس اگر به فکر مسائل جناحی، باندبازی و حرکت در جهت احزاب و گروه‌های سیاسی باشد دیگر نمی‌تواند در رأس امور قرار بگیرد. مجلسی که به جای تأمل در مصالح ملی و دینی به منافع نمایندگان و حامیان آنها بپردازد در رأس امور نخواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه لازم است نمایندگان مجلس یازدهم در آئین نامه داخلی مجلس، اصلاحاتی انجام دهند تا قدرت در اختیار یک نفر نباشد و تمام نمایندگان مردم در مجلس دارای قدرت باشند، گفت: در خصوص مسائلی که مورد نیاز عموم مردم است نیز باید اولویت بندی صورت گیرد مخصوصاً در سال جاری که با مشکلات اقتصادی متعددی روبرو هستیم، بحث جهش تولید و حمایت از فعالیت‌های اقتصادی زودبازده باید در اولویت قرار داده شوند.

حاج ابوالقاسم تصریح کرد: همچنین در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب که در طول سالیان گذشته بارها به مجلس جهت دهی کردند اما متأسفانه این منویات مورد توجه قرار نگرفت، همت شود. مجلسی می‌تواند در رأس امور باشد که منویات رهبر معظم انقلاب را پایه حرکت به سوی تدوین قوانینی برای اعتلای کشور قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه تحول در آئین نامه از مهمترین و ضروری‌ترین موضوعات تحول در مجلس شورای اسلامی است، بیان کرد: همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس باید به یک مرکز ارتباط مجلس با مراکز علمی و پژوهشی کشور تبدیل شود و این گونه نباشد که خودش مرکزی در عرض سایر مراکز پژوهشی کشور باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و تبدیل آنها به آئین نامه‌ها و قوانین برای اسلامی شدن کشور و حرکت در جهت سیاست‌های کلان نظام که توسط رهبر انقلاب ترسیم شده است باید از اولویت‌های مجلس یازدهم باشد.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار سیاسی

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *