تجهیز ۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اردبیل به سیستم روشنایی

تجهیز ۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اردبیل به سیستم روشنایی
تجهیز ۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی اردبیل به سیستم روشنایی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، علی رحمتی با اشاره به برگزاری ۲۴۳ همایش آموزشی برای  ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر جاده ای توسط کارشناسان ایمنی راهداری  افزود:از ابتدای اجرای طرح از سال ۹۰ تا به امروز ۹ هزار و ۶۵۰ عدد کلاه ایمنی به همراه شبرنگ و کپسول آتش نشانی بصورت رایگان بین کابران آسیب پذیر جاده ای اعم از موتورسواران، عابرین پیاده، ادوات کشاورزی و مدارس حاشیه راه ها توزیع شده است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه در راستای ارتقای ایمنی راهها بیش از هزار و۴۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان با استفاده از رنگ سرد و گرم توسط راهداران خط کشی شده تصریح کرد:در سال گذشته بیش از ۱۷۱هزار متر طول شیار لرزاننده بصورت طولی و عرضی در جاده های استان اجرا شده است.

وی مجهز شدن ۱۷۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان به سیستم روشنایی را خاطرنشان کرد و گفت:در مدت یاد شده راهداران سخت کوش ۷۳ کیلومتر روکش آسفالت و ۱۰۸هزار متر طول درزگیری در راهها انجام داده اند.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل در راستای رفع نیاز رانندگان برای خدمات رسانی بهتر به مردم توزیع ۶۵ هزار حلقه لاستیک به نرخ دولتی و سهمیه ای در بین رانندگان استان را در سال ۹۸یاد آور شد و اظهار کرد:در مدت یاد شده با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی استان ۷۱۸ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت و سازهای غیر مجاز شناسایی، توقف و قلع وقمع شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه افزایش ضریب ایمنی راهها در کاهش تصادفات وتلفات جاده ای نقش مهمی دارد تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ عدد تابلوی انتظامی و الزامی راهها نصب ،مونتاژ و اصلاح شده است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل در جهت هوشمندسازی جاده ها از فعال بودن ۶۶ دستگاه تردد شمار برخط، ۴۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۴۰ دوربین کنترل سرعت جاده ای در محورهای استان خبرداد و افزود:خوشبختانه در ۱۱ ماهه سال گذشته با تدابیر انجام شده در محورها وارتقای ایمنی راهها توانستیم رتبه اول کشوری را در کاهش تصادفات برون شهری کسب کنیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *