تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به کیهان کلهر

 در پیام مهدی افضلی آمده است: موسیقی زبانی جهانی است؛ زبانی که به وسیله آن می توان میان کشورها، فرهنگ ها و تمدن ها با تکیه بر وجوه مشترک انسانی، فارغ از مرزها، به گفت و گو نشست. موسیقی ایرانی، با پیشینه ای ممتاز، می تواند در صحنه جهانی راوی فرهنگ غنی این سرزمین باشد. در این میان استاد کیهان کلهر، به عنوان ستاره ای درخشان در آسمان موسیقی ایران، راوی شایسته فرهنگ و سفیر هنری این سرزمین بوده اند و دریافت جایزه «هنرمند برتر سال ۲۰۱۹» مهر تاییدی بر شایستگی های ایشان است. کسب این عنوان را به استاد کلهر، جامعه هنری و هنردوستان تبریک می گویم؛ برای استاد آرزوی سربلندی و تندرستی دارم.

پیشتر با اعلام رسمی وب‌سایت وومکس  (womex.com)، برگزارکنندگان این رویداد، ضمن ابراز خوشحالی از اهدای این جایزه با افتخار به کیهان کلهر، دلیل این انتخاب را تسلط و یکانگی مهارت این ویرتئوز کمانچه، در نوآوری و ایجاد زبان‌های جدید هیجان‌انگیز موسیقی و برای رساندن سنت موسیقی کلاسیک ایرانی به گوش مردم سراسر جهان عنوان کردند.

این سایت در توصیف هنر کمانچه‌نوازی کیهان کلهر نوشته است:

برای کلهر که کمانچه صدای اوست. هنگامی که می‌نوازد انگار زبانی کامل ایجاد می‌کند که با سراسر مردم جهان از گذشته دور تا آینده ارتباط برقرار می‌کند. کیهان کلهر در طول زندگی حرفه‌ای خود با بهترین نوازندگان جای جای ایران همکاری کرده و موسیقی اقوام کردستان و خراسان را مورد مطالعه قرار داده است و با موزیسین‌های سایر فرهنگ‌ها نیز با زبان موسیقی گفت‌وگو داشته است از جمله شجاعت حسین خان از هند، یویوما و گروه بین‌المللی جاده ابریشم، اردال ارزنجان از ترکیه، تریو هلندی رامبرانت، تومانی دیاباته از مالی، گروه بروکلین رایدر و کوارتت کرونوس؛ از این رو به همه این صداها اجازه می‌دهد تا صدای او را فراگیر کنند.

۲۵۸۲۵۸

منتشر شده

در

موسیقی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *