تاکید کمیته المپیک به کمیسیون ورزشکاران برای انجام انتخابات داخلی

تاکید کمیته المپیک به کمیسیون ورزشکاران برای انجام انتخابات داخلی

 

به گزارش خبرنگار مهر، کمیسیون ورزشکاران و فعالیت‌های کُند آن انتقادات زیادی را نسبت به این کمیسیونِ کمیته ملی المپیک وارد کرده است. موضوعی که در گزارش روز شنبه خبرگزاری مهر با عنوان «دو قهرمان پست گرفتند و تمام / کمیسیونِ تعطیل ورزشکاران در آستانه انحلال» نیز به آن پرداخته شد.

یکی از موضوعات انتقادی پیرامون کمیسیون ورزشکاران ادامه فعالیت صاحبان کرسی‌های اصلی آن با وجود اتمام دوره است. طبق آئین نامه مصوب برای کمیسیون ورزشکاران، متصدی پستی مانند ریاست که با رأی گیری داخلی میان ۱۵ عضو این کمیسیون منصوب می‌شود، برای مدت یک سال فعالیت خواهد داشت اما از دوره ریاست آرش میراسماعیلی بیش از یک سال می‌گذرد اما وی همچنان بر سر کار است.

در همین رابطه طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک و مسئول هماهنگی کمیسیون‌ها تاکید دارد که رأی گیری و برگزاری هرچه زودتر آن موضوعی است که از طرف کمیته به کمیسیون ورزشکاران تذکر داده شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از آنجا که کمیسیون ورزشکاران متشکل از ورزشکاران صاحب فکر و منتخب است، این انتظار وجود دارد که خیلی فعال‌تر از این باشد اما این به معنای رکود این کمیسیون نیست.

طاهریان با یادآوری اینکه بعد از برگزاری انتخابات برای تعیین ترکیب کمیسیون ورزشکاران، متصدیان پست‌های اصلی آن با رأی گیری میان اعضا مشخص شدند، خاطرنشان کرد: دوره این افراد تمام شده و باید با برگزاری رأی گیری داخلی مجدد در مورد آنها تعیین تکلیف شود. شاید به همین دلیل است که طی ماه‌های گذشته فعالیت‌های کمیسیون ورزشکاران کمتر شده است.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در واکنش به اینکه «چرا با وجود گذشت چندماه هنوز رأی گیری لازم برای تعیین رئیس، نایب رئیس و … در کمیسیون ورزشکاران انجام نشده است؟»، گفت: شرایط کمیسیون ورزشکاران با دیگر کمیسیون‌ها متفاوت است. در همه کمیسیون‌ها رئیس با پیشنهاد رئیس کمیته و تصویب در هیأت اجرایی مشخص می‌شود و شخص رئیس هم اقدام به معرفی اعضا می‌کند. اما کمیسیون ورزشکاران که خاص تر از دیگر کمیسیون‌ها است با رأی گیری این مراحل را پشت سر می‌گذارد.

وی افزود: برای رأی گیری داخلی میان اعضای کمیسیون ورزشکاران باید نشست آنها برگزار شود. این نشست‌ها زمانی قانونی و قابل استناد است که به لحاظ حضور اعضا به حد نصاب لازم برسد. در بسیاری مواقع ورزشکاران به دلیل حضور در مسابقه یا اردو شرایط شرکت در نشست کمیسیون را ندارند. این مسئله در برگزار نشدن متوالی نشست‌های کمیسیون ورزشکاران بی تأثیر نبوده است.

طاهریان تصریح کرد: در هر صورت از طرف کمیته ملی المپیک این موضوع به کمیسیون ورزشکاران تذکر داده شده که رأی گیری داخلی برای تعیین تکلیف پست‌های آن را هرچه زودتر برگزار کنند. خود من در نشستی که با هادی ساعی (عضو کمیسیون ورزشکاران و نماینده این کمیسیون در هیأت اجرایی) داشتم، این موضوع را خیلی جدی متذکر شدم.

مسئول هماهنگی کمیسیون‌ها در کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در اولین فرصت باید این رأی گیری انجام شود. من هم پیگیری‌های تکمیلی را خواهم داشت تا هرچه زودتر نشست کمیسیون ورزشکاران با حد نصاب حضور اعضا برگزار شده و این رأی گیری انجام شود.

منبع : مهرنیوز


منتشر شده

در

اخبار ورزشی, سایر ورزش ها

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *