تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش‌های فصلی بهاره آبگیری شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پور مردان اظهار داشت: تالاب جازموریان در شهرستان دلگان و مرز مشترک ۲ استان سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و دارای منابع آبگیری از هر ۲ استان است و خوشبختانه با بارش‌های فصلی بهار امسال و جمع آوری روان آب‌های حوضه آبریز، در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی گفت: بارش‌های زمستان گذشته و اوج گیری بارش‌ها در فصل بهار، پوشش گیاهی مناسبی در بستر تالاب جازموریان و مناطق اطراف آن ایجاد کرده و آبگیری تالاب از روان آب‌ها و سیلاب‌های حوضه آبریز موجب احیای این تالاب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: یکی از اهداف مهم افتتاح نمایندگی حفاظت محیط زیست در شهرستان دلگان بررسی وضعیت این تالاب و برنامه‌های احیای است تا از نزدیک روند احیا و بازگشت حیات وحش به منطقه را بررسی کند.

وی بیان کرد: آموزش جوامع محلی، ایجاد نمایندگی محیط زیست در حوزه شهر دلگان، برنامه بازدیدهای مرتب و مداوم یگان حفاظت محیط زیست دلگان، بازدیدها و پایش های مداوم تیم‌های کارشناسی محیط زیست، راه اندازی شبکه همیاران محیط زیست، اجرای برنامه‌های آموزشی محیط زیست و آشنایی با محیط زیست از طریق فضای مجازی و غیره از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در این حوزه است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *