تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید جمع آوری شود

تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید جمع آوری شود

تاریخ شفاهی دفاع مقدس باید جمع آوری شود

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس نماد تدبیر، مقاومت و حکمت است، اظهار کرد: امروز نیز با توجه به شرایط باید همانند آن دوران در سنگرها فرهنگی و اقتصادی گام برداریم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه عظیم نام برده اند، افزود: باید از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و آرمان مقدس شهدا دفاع کنیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهدا همانند نگینی در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشند، گفت: شهدا به نسل امروز جامعه درس از خودگذشتگی و ایثار را دادند و دستاوردهای آنها را در سال‌های گذشته به ویژه در زمان دفاع از حرم اهل بیت (ع) مشاهده کرده ایم.

وی به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در طول ۴۱ سال گذشته اشاره و با بیان اینکه امروز به رغم وجود تحریم‌های ظالمانه به واسطه رشادت‌ها و همت والای جوانان و دلیرمردان بی‌ادعایی این موفقیت‌ها استمرار دارد.

استاندار گیلان تأکید کرد: طی دو ماه گذشته همه اقشار اعم از پرستاران و کادر درمان، طلاب، بسیجیان، سپاه، ارتش و مردم مشارکت خوبی برای مقابله با این ویروس منحوس انجام دادند.

وی در ادامه بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش‌ها اسلام و انقلاب تأکید کرد و افزود: در این مسیر باید همه دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به همراه صدا و سیما و دیگر رسانه‌های جمعی استان در راستای تبیین آرمان‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارند.

زارع با بیان اینکه باید فرهنگ غنی دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده نیز منتقل شود و با اشاره به اقدامات انجام شده در این زمینه، تصریح کرد: اسناد و مدارک سال‌های دفاع مقدس می‌تواند به عنوان یک جلوه از آن دوران بوده و این میراث ارزشمند باید شناسایی و به نسل جوان جامعه منتقل شود.

وی تأکید کرد: خاطرات شفاهی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس یک گنجینه‌ای عظیم است که این تاریخ شفاهی باید حفظ شود.

استاندار گیلان با اشاره به جذب اعتبار برای ساخت موزه دفاع مقدس استان با وجود محدودیت‌های مالی، گفت: باید تلاش شود فاز نخست این موزه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و در این مسیر از مشارکت خیران نیز بهره گیری شود.

وی گیلان را استانی گردشگر پذیر عنوان کرد و ادامه داد: راه اندازی موزه دفاع مقدس در ورودی شهر رشت جذابیت بالایی برای گردشگران داشته و محلی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود.

زارع با بیان اینکه گیلان جز شش استان پیشگام در ساخت یادمان‌ها است، افزود: دانشنامه دفاع مقدس نیز باید تکمیل شود دستگاه‌های اجرایی از محل منابع پژوهشی در راستای تکمیل دانشنامه دفاع مقدس می‌توانند گام‌های مؤثری بردارند.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *