بیوگرافی فرزاد فرزین

بیوگرافی فرزاد فرزین

  بیوگرافی فرزاد فرزین

فرزاد فرزین (زادهٔ ۳ تیر ۱۳۶۰ در تهران) خوانندهٔ و هنرپیشه اهل ایران است. او به جز خوانندگی در آلبوم‌هایش، ترانه‌سرایی، آهنگسازی و تنظیم هم کرده‌است. او کار موسیقی را به صورت رسمی از سال ۱۳۷۸ آغاز کرد و هفت آلبوم رسمی دارد. همچنین سابقهٔ بازی در فیلم‌های سینمایی ازجمله پسران آجری، کنسرت روی آب، سگ‌های پوشالی سریال عاشقانه و سریال مانکن را داشته‌است. آخرین آلبوم فرزین شانزلیزه نام دارد که در ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۶ روانه بازار شد. از جمله همکاران هنری وی می‌توان به مهدی ابراهیمی نژاد، حسین پور معصومی، پدرام شهرابی، امیر میلاد نیکزاد، یاشار خسروی، مهران خلیلی و مهرداد معافی اشاره کرد.
فرزاد فرزین

سال‌های ابتدایی فعالیت

فرزاد فرزین موسیقی حرفه‌ای را در سال ۱۳۷۷ با «گروه کروز» شروع کرد. امّا به دلایل شخصی گروه را به قصد کار کردن روی آلبوم اوّل خود (شراره) ترک کرد. تدارک «شراره» ۳ سال به طول انجامید و در نهایت آلبوم در سال ۱۳۸۳ منتشر شد. آهنگسازی قطعه‌های شراره بر عهدهٔ خود فرزاد، «یاشار صباحی» و «علی ثابت» بود و ارژنگ حقانی آن را تنظیم کرده بود. پس از این فرزاد فرزین همکاری با خوانندگان دیگر را شروع کرد و با «مهدی مقدم»، «مهدی مدرس»، «رضا صادقی» و «امید آمری» در قطعات پشت صحنه و هموطن هم آواز شد و قطعاتی را برای دیگر خوانندگان تنظیم کرد و در آلبوم «متاسفم» به خوانندگی «محسن چاوشی» حضور افتخاری داشت. در این مدت او چند موزیک ویدیو هم تهیه کرد که برای کارهای بعدی او را دچار مشکل ساخت.
بعد از شراره فرزاد کار بر آلبوم دوم خود، «تعقیب» را با تنظیم دوباره آهنگ‌های غیررسمی خود شروع کرد که متأسفانه توسط شخص یا اشخاصی که هویت آن‌ها ناشناس ماند، به‌طور غیررسمی منتشر شد. بعد از این مسئله، فرزاد سراغ تیم جدیدی از آهنگساز و تنظیم کننده‌ها رفت تا روی آلبوم دیگری که «شوک» نام گرفت کار کند (او در این فاصله آلبوم تعقیب و شوک یک آلبوم اینترنتی و غیررسمی بنام تهدید منتشر کرد ) . دومین آلبوم رسمی او با نام شوک در سال ۱۳۸۷ به بازار عرضه شد و مورد توجه منتقدین قرار گرفت. بیشتر قطعات آلبوم با آهنگسازی فرزاد صورت گرفته بود و آهنگسازانی مثل «فرزاد فتاحی» آن‌ها را تنظیم کرده بودند. این آلبوم مورد توجه زیادی واقع شد و در جدول فروش، با فروش بیش از ۱۴۰۰۰۰ نسخه، در رتبهٔ پنجم قرار گرفت.
پس از موفقیت آلبوم شوک، فرزاد فرزین شروع به اجرای کنسرت‌هایی در سراسر کشور کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به تهران، کرج (به همراهی محسن یگانه) و کیش اشاره کرد. آلبومی که فرزاد پس از «شوک» به سراغ آن رفت، «شانس» نام داشت و او دوباره تیم کاری خود را تغییر داد. او در این آلبوم با تنظیم کنندگان سرشناسی چون «پدرام کشتکار» و «کوشان حداد» کار کرده و «حامد هاکان» نیز با او همکاری کرده‌است. «شانس»، سومین آلبوم رسمی فرزاد فرزین اسفند ماه ۱۳۸۸ عرضه شد و در هفته اوّل با فروش خوبی مواجه شد. بعد از موفقیت این آلبوم فرزاد فرزین در برنامه نوروزی شبکه سوم سیما حضور پیدا کرد و با همکاری «علی اصحابی» و «بهنام صفوی» قطعه‌ای مخصوص برنامه به نام «تو نزدیکی» را آماده کرد.

افتخار آفرینی در جشنواره “Art-Football” روسیه

فرزاد فرزین که به نمایندگی از ایران در Art-Football 2014 شرکت کرده بود، پس از اجرای موفق خود و گروه اش، در مراسم اختتامیه این جشنواره جایزه اجرای بهترین قطعه موسیقی را برای قطعه «با تو» از آن خود کرد.
این اتفاق در حالی بود که سایر جوایز این دوره از بازی‌ها را چهره‌ها و ستاره‌های موسیقی کشورهای ایتالیا، رومانی، هلند، اسلوونی و کره به ترتیب در شاخه‌های: پرفورمنس، اجرای لایو، دی جی، کانتری بلوز و… از آن خود کرده بودند که در این میان دو کشور ایتالیا و رومانی که با خواننده‌های بین‌المللی شان در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند، توانستند بیشترین جایزه‌ها را از آن خود کنند.
پیش تر سایت رسمی این مسابقات دربارهٔ اجرای برنامه فرزاد فرزین در فستیوال مسکو نوشته بود: «اجرایی تحسین برانگیر به همراه یک لایو پرفورمنس قدرتمند».
فرزاد فرزین دقایقی پس از دریافت لوح تقدیر The Best Song Live در گفتگویی کوتاه با «موسیقی ما» گفت: «خوشحالم که حاصل تلاش‌های چند ماهه ما بالاخره به نتیجه نشست و توانستیم برای اولین بار نام ایران را در یک فستیوال معتبر در بین برنده‌های اصلی بیاوریم.»
این فستیوال از تاریخ ۲۳ May (دوم خرداد) لغایت ۱ June (یازده خرداد) در شهر مسکو و فضای باز و تجهیز شده recreation park برگزار شد.
ارکستر این خواننده در روسیه را مهران خلیلی، یاشار و ایلیار خسروی، آرین کشیشی و کسری خدیور تشکیل می‌دادند.
لازم است ذکر شود که در این مسابقات گروه‌های موسیقی بزرگی همچون گروه مشهور «جیپسی کینگز» حضور مؤثر داشتند

منتشر شده

در

چهره های ایرانی

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *