بودجه شهرداری رشت در سال های اخیر محقق نشده است

بودجه شهرداری رشت در سال های اخیر محقق نشده است
به گزارش خبرنگار مهر، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت شامگاه یکشنبه در جلسه کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به بررسی بودجه امسال شهرداری رشت، اظهار کرد: طی روزهای آینده نتیجه اعلام خواهد شد.
احمد رمضانپور به نامطلوب بودن تحقق بودجه شهرداری طی سال‌های اخیر اشاره کرد و با بیان اینکه کمتر از ۵۰ درصد بودجه شهرداری محقق شده است، افزود: اجرای پروژه‌های شهرداری رشت به تحقق بودجه وابسته است.
وی با اشاره به پیش بینی ۲۵۶ پروژه عمرانی در بودجه سال ۹۹ شهرداری رشت، گفت: این در حالی است با توجه به عدم تحقق بودجه سال ۹۸ شهرداری رشت باید با دقت بیشتری در این زمینه انجام شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه با توجه به شرایط باید پروژه‌های اولویت دار را در دستور کار قرار دهیم، تصریح کرد: جذب اعتبارات ملی برای پروژه‌های عمرانی رشت از دیگر برنامه‌هایی است که شورا باید در دستور کار قرار دهد.
وی در ادامه با اشاره به همکاری شهرداری رشت با قرارگاه خاتم (ص)، افزود: این همکاری با هدف سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌ها است.
رمضانپور با تأکید بر لزوم ایجاد سوله برای جلوگیری از ورود زباله به سراوان، گفت: اقداماتی خوبی در سراوان توسط شهرداری انجام شده و در حال حاضر نیز مشغول احداث دو سوله بزرگ با هدف جلوگیری از سرازیری زباله به سراوان هستیم.
وی با بیان اینکه روزانه ۱۰۰۰ تن زباله وارد سراوان می‌شود، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک زباله‌ها وارد این سوله‌ها شده و با تکمیل این سوله دیگر زباله خام به سراوان سرازیر نمی‌شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به اینکه ۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از ساخت و سازها تأمین می‌شود، تصریح کرد: با توجه به ورود ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن در بخش ساخت و ساز با مشکلات فراوانی مواجه می‌شویم و قطعاً نیازمند مدیریت منابع مالی در سال ۹۹ خواهیم بود.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *