بهره برداری از ۲ طرح عمرانی و اقتصادی در شهیون دزفول

بهره برداری از ۲ طرح عمرانی و اقتصادی در شهیون دزفول

 

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) استان خوزستان روز سه شنبه در آیین افتتاح ایستگاه دامپزشکی در بخش شهیون دزفول گفت: در راستای محرومیت زدایی مناطق روستایی، امروز با حضور مسوولان محلی چند طرح از جمله ایستگاه دامپزشکی در بخش شهیون دزفول به ویژه روستای پرچوک بهره برداری شد.
سردار حسن شاهوارپور افزود: ۲۰ هزار دام سبک در این منطقه وجود دارد که وجود این میزان دام نیازمند یک ایستگاه دامپزشکی بود.
وی با اشاره به دیگر طرح‌های اجرا شده در بخش شهیون دزفول گفت: طرح آبرسانی با ۱۳ کیلومتر طول ‌مسیر و یک مخزن ۷۵ مترمکعبی از دیگر اقدامات انجام شده در بخش شهیون توسط گروه‌های جهادی بود.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه اهالی پیش از این بدلیل نبود آب مجبور به مهاجرت می‌شدند، افزود: انتظار می‌رود امسال که با نام سال جهش تولید نامگذاری شده شاهد رونق تولید در مناطق روستایی و عشایری باشیم زیرا روستاها منشا خودکفایی و تولید هستند.
وی جاده سازی مسیر احمدفداله را از دیگر طرح‌های در دست اجرای سپاه در بخش شهیون دزفول دانست و اظهارداشت: سپاه اغلب طرح‌های محرومیت زدایی را که اجرای آنها زمان زیادی طول کشیده با حداقل امکانات اجرا می‌کند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ گروه جهادی در استان خوزستان فعال است، افزود: ورود سپاه باعث پای کار آمدن سایر دستگاه‌های اجرایی نیز می‌شود.
وی گفت: با توجه به محدودیت‌های موجود، وضعیت اشتغال در شهرها آنگونه که باید نیست لذا هرچه روستاها رونق یابند خودکفایی بیشتر و دشمن ناامیدتر می‌شود.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خوزستان نیز گفت: ایستگاه دامپزشکی با ۳۰۰ مترمربع عرصه با اعتبار سه میلیارد ریال راه اندازی شده که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن را خیران و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن را سپاه تامین کرده است.
مصطفی مجدی نسب به دیگر طرح‌های اجرا شده گروه های جهادی در منطقه شهیون اشاره و بیان کرد: مجموعه آبرسانی روستای چون و سه روستای دیگر با ۱۳ کیلومتر طول مسیر با احداث مخزن ۷۵ هزار لیتری با اعتبار خط لوله یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط سپاه و همت مردم منطقه انجام شده است.
وی افزود: مخزن آب این طرح نیز با صرف اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیون ریال احداث شده که ۵۰۰ میلیون ریال آن را دولت و ۲۰۰ میلیون ریال را سپاه تامین کرده است.
مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خوزستان درخصوص راه اندازی ایستگاه دامپزشکی در بخش شهیون دزفول نیز گفت: این ایستگاه بالای ۲۰ هزار دام سبک و طیور منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.
وی افزود: در حال حاضر نیز احداث سه کیلومتر جاده روستایی در روستای آبید سره ۲، احداث مخزن ۱۵۰ مکعبی روستای بیشه بزان، راه اندازی کارگاه کپوبافی، کمک برای تامین خوراک دام سبک منطقه، احداث خانه عالم در روستای اسلام آباد و بازارگه و اصلاح، مرمت و بازسازی مخزن آب روستای دیونی از دیگر اقدامات در دست اجرای سپاه در بخش شهیون دزفول می‌باشند.
مجدی نسب با اشاره به اقدامات سپاه برای جلوگیری از شیوع کرونا در بخش شهیون دزفول گفت: ۶ کارگاه تولید ماسک در این منطقه راه اندازی و ۲ هزار متر پارچه استفاده شده و ماسک‌های تولیدی بین اهالی توزیع شده‌اند.
وی افزود: ۱۰ هزار ماسک به صورت هفتگی در این کارگاه‌ها  تولید و بین اهالی توزیع می‌شود.

مسوول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خوزستان گفت: با حضور ۲۰ گروه جهادی سم پاشی، ضدعفونی و گندزدایی محل‌های تجمع این بخش نیز به صورت مستمر انجام می‌شود.

امام جمعه دزفول نیز در این آیین با قدردانی از اقدامات سپاه در مناطق محروم این شهرستان گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به روحیه خوب ایجاد شده و تلاش فراوان گروه‌های جهادی در مقابله با کرونا این تهدید به فرصت تبدیل شود.

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: دستورها درخصوص کرونا باید اجرا شوند و همه مکلف به اجرای آنها هستند ضمن اینکه امور مردم نیز باید با رعایت اصول بهداشتی انجام شوند.

نبود جاده معضل اصلی بخش شهیون دزفول است

بخشدار شهیون دزفول نیز گفت: بخش شهیون دزفول بالای ۶۳ درصد کل‌ وسعت شهرستان دزفول را شامل می‌شود که نبود جاده روستایی یکی از مهمترین معضلات اهالی این بخش است.
ولی فرازمنش افزود: کارهای زیادی در این بخش انجام و جاده‌های زیادی ترمیم شده است ولی جاده‌های عشایری نیاز به بهسازی و آسفالت دارند که اداره راهداری و دیگر ادارات باید با جذب اعتبارات در راستای رفع مشکلات گام بردارند.
وی با اشاره به اجرای افزون بر ۸۰ درصد طرح‌های بخش شهیون دزفول افزود: جمعیت این بخش ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر است که طرح‌های آب، برق  و بهداشتی زیادی برای این بخش اجرا شده ولی نیازمند توجه بیشتری است.
بخشدار شهیون دزفول با بیان اینکه حدود ۲۳ واحد مرغداری در این بخش فعال است که سهم بسزایی در رونق تولید دارند، گفت: حدود پنج هزار هکتار کشت دیم نیز انجام شده که با وجود بارندگی‌های امسال شاهد تولیدات کشاورزی خوبی در منطقه خواهیم بود.
علی چمایی‌نژاد از اهالی منطقه شهیون نیز ضمن قدردانی از سپاه بابت تکمیل طرح آبرسانی روستای ترشوک، دره قالی و توابع این روستاها گفت: این روستاها مشکلاتی چون آب، برق و جاده دارند ولی با توجه به اینکه سپاه همواره در طرح‌های روستایی پیش قدم است انتظار می‌رود با کمک سایر دستگاه‌ها مشکل جاده این روستاها نیز برطرف شود.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد مشکلات منطقه با احداث جاده رفع می‌شوند، افزود: این منطقه، منطقه‌ای دامپروری و کشاورزی بوده و مشرف بر رودخانه است و فضای زیبایی برای گردشگری دارد و اگر مسوولان  به مسائل زیرساختی توجه کنند می‌توانیم به عنوان یکی از بخش‌های گردشگری شمال خوزستان آن را به ایران معرفی کنیم.
چمایی نژاد با بیان اینکه زمین‌های منطقه سند ندارند، گفت: این زمین‌ها متعلق به وزارت نیرو است؛ برخی افراد می‌توانند طرح‌های اقتصادی در منطقه  اجرا کنند ولی مالک زمین‌ها نیستند.
وی ضمن انتقاد از مخالفت وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های شیلات در منطقه بیان کرد: پرورش زنبور در منطقه فعال است و فضای خوبی به ویژه در بهار و زمستان برای زنبورداران وجود دارد که می‌توان با برگزاری کلاس‌های آموزشی توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به اهالی منطقه آموزش‌های لازم را ارائه داد.

۴۶

منبع : خبر آنلاین


منتشر شده

در

خوزستان

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *