بهترین زمان ورزش در ماه رمضان یک ساعت مانده به افطار است

بهترین زمان ورزش در ماه رمضان یک ساعت مانده به افطار است

 

بهترین زمان ورزش

شهاب اولیایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای جلوگیری از افزایش وزن در ماه مبارک رمضان لازم است به نکاتی توجه کنیم چراکه کاهش و یا حتی عدم فعالیت و نداشتن ورزش یکی از دلایل چاقی در ماه رمضان است.

وی با اشاره به حالت بی حالی و بی رمقی بعد از صرف افطار بیان داشت: مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده و خوراکی‌های پودر قند و شیرین مانند زولبیا و بامیه و استفاده زیاد از نمک و غذاهای شور از علل چاقی در ماه رمضان خواهد بود.

پرخوری در وعده‌های سحری و افطار ممنوع!

این متخصص تغذیه و رژیم شناس پرخوری در وعده‌های سحری و افطار و شام را منع کرد و گفت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا حضور در مراسم و مهمانی‌ها و استفاده از غذاهای مختلف به مقدار زیاد به حداقل رسیده است.

وی توصیه‌هایی برای چاق نشدن در ماه مبارک رمضان داشت و افزود: باید از پرخوری اجتناب کنیم و مقدار نیاز واقعی به غذا را در نظر بگیریم و بدانیم که کمیت غذا باعث تقویت و سلامتی نمی‌شود بلکه کیفیت بالای غذا در کنار کمیت متناسب می‌تواند منجر به سلامتی شود.

اولیایی با اشاره به اینکه باید تا حد امکان از مصرف غذاهای سرخ شده و فست‌فودها اجتناب شود، تاکید کرد: مردم در این ماه مبارک از محصولات و غذاهای کم چرب استفاده کنند و به جای مصرف شیرینی و خوراکی‌ها پر قند و شکر به مقدار کافی از میوه و سبزیجات تازه در واحدهای مختلف بهره بگیرند.

آهسته غذا خوردن و تأثیر در جلوگیری از پرخوری

وی با توصیه به آهسته غذا خوردن در وعده‌های افطار و سحر ابراز داشت: مصرف آرام و آهسته غذا می‌تواند در مدت زمان مقرر احساس سیری ایجاد کند و از پرخوری جلوگیری کند.

وی با تاکید بر استفاده از آب و مایعات گفت: ما در بسیاری از اوقات در این ایام ماه مبارک رمضان ممکن است تشنگی و گرسنگی را اشتباه بگیریم و در این راستا باید در زمینه مصرف آب دقت لازم اتخاذ شود.

این متخصص تغذیه با اشاره به فعالیت بدنی هوازی و قدرتی به مدت ۳۰ دقیقه در روز گفت: بهترین زمان برای انجام ورزش یک ساعت مانده به افطار است.


منتشر شده

در

اصفهان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *