بهترین روش تهیه پوره سیب‌زمینی ساده با خامه ترش

بهترین روش تهیه پوره سیب‌زمینی ساده با خامه ترش

پوره سیب زمینی یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که در کنار غذاهای اصلی، مخصوصا غذاهای گوشتی در مهمانی ها سرو می‌شود و مورد پسند اکثر آدم‌ها است. البته این غذا را می­‌توان به عنوان یکی از میان‌وعده‌های جذاب برای کودکان هم در نظر گرفت. در این دستور غذایی قرار است راه و روش تهیه یک پوره سیب زمینی ساده ولی بسیار خوشمزه را با هم یاد بگیریم.

بهترین روش تهیه پوره سیب‌زمینی ساده با خامه ترش

 

مواد لازم

سیب‌زمینی یک و نیم کیلو
شیر ۳۷۵ گرم
کره ۹۰ گرم
خامه ترش ۱۲۰ گرم
فلفل سیاه به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
رزماری (دلخواه) به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول
یک قابلمه بزرگ بردارید و بیشتر از نصف آن را آب بریزید. مقداری نمک به آب اضافه کنید و اجازه دهید آب جوش بیاید. در این فاصله سیب‌زمینی‌ها را به صورت مکعبی خرد کنید و زمانی که آب جوش آمد، به قابلمه اضافه کنید. زیر گاز را کم کنید و اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها بپزند.

مرحله دوم
یک ماهیتابه بردارید و کره را داخل آن بریزید و زیر آن را روشن کنید. شیر را به کره اضافه کنید و صبر کنید تا گرم شوند. هر زمان که سیب‌زمینی‌ها پختند، آن‌ها را از قابلمه دربیاورید و به کمک غذاساز، رنده و یا گوشت‌کوب آن‌ها را به شکل پوره در بیاورید. تا اینجا طرز تهیه این نوع از پوره با پوره سیب‌زمینی و سیر مشابه است و راه تهیه این دو نوع پوره از اینجا جدا می‌شود.

مرحله سوم
حالا پوره سیب‌زمینی و سس آن حاضر است. کافی است شیر و کره را به سیب‌زمینی‌ها اضافه کنید و خامه ترش را به این ترکیب اضافه کنید. دقت کنید که مواد را با دستکش (یا هر شیوه‌ای که راحت هستید) خوب هم بزنید و مخلوط کنید. در آخر فلفل، نمک و رزماری (اگر طعم آن را دوست دارید و در دسترس‌تان است) را اضافه کنید.

میان وعده‌ی سالم، ساده و همه‌پسند شما حاضر است! حالا می‌توانید در حالی که با فرزندان جلوی تلویزیون لم داده‌اید از خوردن این خوراکی هیجان‌انگیز اما سالم لذت ببرید. اگر سبزیجات و زعفران دوست دارید، طرز تهیه پوره سیب‌زمینی با زعفران و کره را هم امتحان کنید.

منبع:کتاب کاله

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *