بهترین راهکار ارسال و دریافت پیامک از طریق وب سرویس چیست؟

بهترین راهکار ارسال و دریافت پیامک از طریق وب سرویس چیست؟

 

به گزارش خبرگزاری مهر، از وقتی تکنولوژی پا به حوزه تلفن‌های همراه، گذاشت همه ما با این پدیده رو به رو شدیم که برای ورود به یک سری از سایت‌ها و نرم افزارهای خاص، هم‌چون تلگرام؛ باید به واسطه پیامک یک کد ورود دریافت کنیم و متقابلا آن کد را به سایت یا نرم افزار مورد نظرمان وارد نماییم. به این امکان، وب‌سرویس ارسال پیامک می‌گویند.

در واقع برخی سایت ها نرم افزار ها و فروشگاه‌های اینترنتی به سامانه‌های ارسال پیام کوتاه متصل هستند و کار اطلاع رسانی و ارسال کد ثبت نام در سایت، رسید خرید و سایر اطلاعات را از طریق وب سرویس SMS سامانه پیامک برای مشتری‌ها ارسال می‌کنند.

به اصطلاح وب سرویس‌ها، برنامه‌هایی هستند که تحت وب قابل دسترسی می‌باشند و از طریق پروتکل‌های استانداری به انتقال و مبادله دیتا با سایر برنامه‌های کاربردی می پردازند.

وب سرویس ارسال و دریافت پیام‌کوتاه برای تمام افرادی که به نوعی کارشان، وابسته به ارسال و یا دریافت SMS است، دارای برخی امکانات مختلف می‌باشد.

به عنوان مثال، وب سرویس هایی که برای پنل پیامک ایجاد شده‌اند، تمام حالاتی که در داخل پنل پیامک، قرار دارد را برای ارسال و دریافت پشتیبانی می‌کنند.

با استفاده از وب سرویس این امکان برای شما وجود دارد که یک ارتباط هوشمند و دو سویه با کاربران وب سایت یا نرم افزار خود برقرار کنید. در واقع از طریق نرم افزار و یا سایت خود با نوشتن چند کد برنامه نویسی، می‌توانید، به یک وب‌سرویس متصل شوید.

اما اینکه وب‌سرویس‌ها چگونه کار می‌کنند، موضوعیست که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. از آن‌جایی که برای سایت‌ها و نرم‌افزارها، به دلیل وقت گیر بودن و پر هزینه بودن، مقرون به صرفه نیست که بخش ارسال پیامک را برای سرویس خود، طراحی کنند، به همین خاطر با صرف هزینه‌ای کم، با یک پنل اس ام اس قرار داد؛ می‌بندند. و بر همین اساس از تمامی خدمات تخصصی وب سرویس‌ها، برای ارسال پیامک بهره مند می‌شوند. به این ترتیب نرم افزار، فروشگاه و یا سایت شما، با توجه به نیاز خودش، می‌تواند از طریق سامانه؛ به ارسال، دریافت، پردازش کلی پیامک ها و همچنین به مدیریت پیامک‌های قبلی شما بپردازد.

اما این وب‌سرویس ها چگونه به صورت هوشمند کار می‌کنند؟

زمانی که یک کاربر در سایت و یا نرم افزار مورد نظرش؛ درخواست ارسال پیامک می دهد، آن سایت یا نرم افزار مذکور، از طرف کاربر، درخواست را از طریق وب سرویس به سرور پنل اس ام اس ارسال می کند؛ در نتیجه درخواست کاربر؛ در کدهای پنل اس ام اس ارائه دهنده خدمات وب‌سرویس، پردازش می‌شود؛ و به سمت سرور اپراتور پیامکی ارسال می‌شود.

همچنین قابل به ذکر است؛ شما می‌توانید، از وب سرویس‌ها (Web Services) بر روی هر سیستم عامل و با هر زبان برنامه نویسی استفاده نمایید. وقتی برنامه ای، یک وب سرویس را فرا می‌خواند، درخواستش، با فرمت XLM ارسال می شود و پاسخ را نیز در قالب فایل XML دریافت می‌کند، بنابراین فراخوانی یک وب سرویس توسط برنامه‌ها، مستقل از سیستم عامل و زبان برنامه نویسی است.

در ادامه مطلب به برخی از ویژگی‌های وب‌سرویس اشاره می‌کنیم:

امکان ارسال، دریافت و مدیریت پیامک
امکان ارسال پیامک صوتی
امکان ارسال پیامک به خطوط مسدود و فیلتر
ارسال پیامک به صورت تکی و یا تعدادی از شماره‌های منتخب
دریافت گزارش تحویل پیامک، با توجه به تاریخ و ساعت
دریافت گزارش تحویل پیامک، با توجه به کد و شناسه
ارسال پیامک زماندار
ارسال پیامک گروهی
امکان دریافت متن‌های ارسال شده
حذف و یا ایجاد گروه های مخاطبین متفاوت
امکان اضافه کردن کاربر به صنف یا گروهی مشخص
امکان دریافت اطلاعات مخاطبین به صورت کلی با اسنفاده از شناسه گروه و یا شماره موبایل
امکان دریافت لیست سرشماره‌ها و همچنین شناسه‌های خط
امکان ارسال پیامک، به سایت های مختلف جهت کد فعال‌سازی
امکان ارسال پیامک، جهت بازگشایی رمز عبور
عدم نیاز به خرید خط
امکان پشتیبانی پر سرعت
سرعت خدمات بالا
امکان ارسال پیامک در مشاغل و صنف‌های مختلف هم چون:
امکان ارسال پیامک به شماری نرم‌افزارها (حسابداری، انبارداری، …..) برای ارتباط با مشتری
امکان ارسال پیامک، برای استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب
امکان ارسال پیامک ورود و خروج دانش آموزان به والدین در مدارس
امکان ارسال پیامک برای تخفیفات فروشگاهی
امکان ارسال پیامک برای ورود به سیستم بانکداری اینترنتی به مشتریان موسسات مالی و بانک‌ها
امکان ارسال پیامک جهت واریز و برداشت وجه، توسط موسسات مالی و بانک‌ها
امکان ارسال پیامک نظر سنجی در اصناف
امکان ارسال پیامک یادآوری در مطب های پزشکی و هزاران کاربرد ویژه دیگر…

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *