بندخاکی بکران میامی سرریز شد

بندخاکی بکران میامی سرریز شد
بندخاکی بکران میامی سرریز شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  محمد علی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان میامی گفت گنجایش این بند خاکی ۳۱ هزار متر مکعب است که ظرفیت آن در اثر بارندگی های بهاری تکمیل شده است.

وی گفت : تقویت آب‌های زیر زمینی، مهار سیلاب های فصلی و جلوگیری از فرسایش خاک هدف ساخت این بند محسوب می شود.
رضایی ادامه داد : کشاورزان و دامداران روستاهای کلاته های شرقی از منابع آبی آن بهره مند می شوند ، ضمن این که وجود چنین مخازن آبی در آب و هوای منطقه نیز تاثیر مطلوبی دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی افزود: بند خاکی بکران با ارتفاع مفید ۱۰ متر ،۲۵۸ هزار متر مکعب حجم مخزن ،۶۳۵ متر مکعب حجم سنگ ملات ،۲۷ متر مکعب حجم عملیات خاکبرداری طراحی شده است.

وی تصریح کرد : مردم منطقه کلاته های شرقی برای امنیت بیشتر از نزدیک شدن به حاشیه بند خودداری کرده و هشدارهای ایمنی را رعایت کنند.
رضایی افزود: بارش های شدید در شهرستان بویژه در بخش مرکزی سبب افزایش و بالا آمدن آب اطراف بند های خاکی شده است.
بندهای خاکی می تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد و منبع خوبی برای تامین خاک مناسب کشاورزی در باغ ها، گلخانه ها و اراضی کشاورزی است.

عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۹۷ آغاز شد و حوضه آبریز آن مساحتی بیش از ۱۳ هزار هکتار است .
عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در  حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.
مساحت اراضی ملی شهرستان میامی  ۸۳۰هزار هکتار است .
شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی و کالپوش و حدود ۴٠ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد

۴۶


منتشر شده

در

سمنان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *