بسیج مجازی برای مشارکت حداکثری اصفهانی ها در جشنواره رضوی

بسیج مجازی برای مشارکت حداکثری اصفهانی ها در جشنواره رضوی
بسیج مجازی برای مشارکت حداکثری اصفهانی ها در جشنواره رضوی

امیر هلاکویی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: این جشنواره با معرفی ۱۲ عنوان کتاب، خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و گروه‌های مختلف سنی را در فراغت ناخوانده این روزها به حضور مجازی در این ضیافت کتابخوانی دعوت می‌کند.

وی با اشاره به تعطیلی کتابخانه های عمومی بیان داشت: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی علی‌رغم تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، نخستین گام‌های خود را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برداشته و با توجه به تعطیلی مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و دانشگاه‌های سراسر کشور؛ امکان مشارکت در بخش‌های مختلف خود را در این بستر فراهم کرده است.

سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان با بیان اینکه خانواده‌ها و علاقه‌مندان گروه‌های مختلف سنی می‌توانند در این ایام با حضور در این جشنواره کتابخوانی، ضمن پر کردن بهینه اوقات فراغت، از این فرصت بهترین استفاده را برای ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره حضرت امام رضا (ع)، حضرت امام هادی (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) ببرند، تصریح کرد: این جشنواره در سه بخش «فردی»، «گروهی»، «خانوادگی» و در بستر الکترونیک برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مطالعه منابع مرتبط با این بخش، به صورت فردی، گروهی یا خانوادگی، به شیوه الکترونیکی در جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند برای شرکت در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

تاکنون ۲۰ هزار نفر در دهمین دوره جشنواره رضوی شرکت کردند

هلاکویی با اعلام اینکه در سال گذشته ۷۵ هزار نفر در نهمین دوره جشنواره رضوی شرکت کردند، اذعان داشت: تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان اصفهان در این جشنواره شرکت کرده‌اند و امیدواریم همچون سال گذشته در بین سه استان نخست کشور در مشارکت دهمین دوره جشنواره رضوی قرار بگیریم.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص امسال، از طریق اطلاع رسانی در گروه‌ها، کانال‌ها و فضای مجازی و مشارکت با اداره کل آموزش و پرورش، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و تهیه فایل‌های دیجیتال و گویای کتاب‌ها و در اختیار شهروندان قراردادن به دنبال افزایش ضریب شرکت کننده در دهمین دوره جشنواره رضوی هستیم.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *