بزرگداشت مقام معلم فرصتی ارزشمند برای تقدیر از زحمات این قشر است

بزرگداشت مقام معلم فرصتی ارزشمند برای تقدیر از زحمات این قشر است
بزرگداشت مقام معلم فرصتی ارزشمند برای تقدیر از زحمات این قشر است

به گزارش خبرنگار مهر، رشید قربانی صبح امروز پنجشنبه در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم استان کردستان، با تاکید بر ضرورت تمهید مقدمات و برنامه ریزی برای بزرگداشت این مناسبت ارزشمند و تکریم مقام شامخ معلمان، اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس و عدم برگزاری مراسم هفته معلم همانند سال های گذشته، امسال برنامه ها با رویکرد متفاوت و با بهره گیری از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تجلیل از مقام علم و معلم به زمان خاصی محدود نمی شود، تکریم جایگاه معلم را وظیفه همگان دانست و افزود: بزرگداشت مقام معلم فرصت ارزشمندی برای ارج نهادن و قدرشناسی از زحمات معلمان است و این اقدام باعث افزایش انگیزه دست اندرکاران علم و علم آموزی و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به مصادیق و محورهای ۱۲ گانه انتخاب معلمان، ادامه داد: امسال یکی از محورهای ۱۲ گانه به انتخاب معلمان فعال و موثر در آموزش مجازی به خصوص نصب، راه اندازی و فعالیت در بستر شبکه شاد اختصاص یافته و به همین منظور به هر شهرستان و مناطق سهم ویژه ای اختصاص داده شده است.

قربانی به راه اندازی شبکه شاد و آغاز فعالیت معلمان در بستر شاد نیز اشاره کرد و با تاکید بر ورود مدیران، معلمان و دانش آموزانی که امکان دسترسی به شبکه شاد دارند، وضعیت استان را در اجرای این برنامه مطلوب دانست و یادآور شد: اقدامات با جدیت انجام و باید پیگیری شود و هر کس به سهم خودش در این امر مهم مشارکت و ایفای نقش کند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان نیز در این نشست معلم را محور آموزش و پرورش و عنصر اصلی تعلیم و تربیت دانست و بیان کرد: قدردانی از زحمات قشر فرهیخته فرهنگی و معلمان باعث افزایش انگیزه آنان می شود.

طالب محمدی با بیان اینکه در ستاد بزرگداشت مقام معلم، انتخاب معلمان برگزیده را در قالب ۱۲ محور و ملاک های عمومی و اختصاصی پیش برده ایم، گفت: امسال یکی از موضوعات ویژه، تجلیل از معلمان فعال در بستر شاد و فضای مجازی اختصاص داده شده است.

وی به تعداد معلمان برتر استان در سال جاری و در سطح استان و شهرستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته معلم از ۴۶۴ معلم برتر تجلیل می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کردستان، فضا سازی و انجام امور تبلیغی، معرفی معلمان برتر از طریق برنامه های صدا و سیما و تجلیل از خانواده های معزز شهدای فرهنگی را از اهم برنامه های هفته بزرگداشت مقام سال ۹۹ اعلام کرد.

گفتنی است تجلیل از ۱۲ فرهنگی بسیجی نمونه استان، تجلیل از ۴۰ نفر از فرهنگیان فعال در عرصه های جهادی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی در بین خانواده دانش آموزان بی بضاعت از جمله برنامه های آموزش و پرورش کردستان در این هفته است.


منتشر شده

در

کردستان

توسط

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *