برنامه کمیته ملی المپیک برای اعتبار ۳۰ میلیاردی دولت

به گزارش خبرنگار مهر، اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی امتیاز ویژه ای است که از طرف دولت و در قالب لایحه بودجه سال آینده به کمیته ملی المپیک اختصاص داده شده تا ویژه بازی های المپیک هزینه شود.

به گفته کیکاووس سعیدی سرپرست دبیرکلی و خزانه دار کمیته ملی المپیک این رقم و در کل اعتباری که برای کمیته پیش بینی شده نتیجه رایزنی هایی است که پیش از این از طرف سید رضا صالحی امیری ریاست کمیته انجام شده بود. کمیته ملی المپیک در نظر دارد از این بودجه ویژه بیشتر برای تامین ارز موردنیاز کاروان اعزامی به توکیو استفاده کند.

در واقع تامین ارز کاروان شامل پاداش پای سکوی مدال آوران، پاداش کادر سرپرستی تیم های اعزامی، حق ماموریت کادر اعزامی، هزینه هتلینگ، تغذیه، ترانسفر اعضای کاروان همراه با هزینه های درمان و پیش بینی نشده مواردی است که قرار است از بودجه ویژه دولت برای آنها استفاده شود. 

سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این موضوع به این پرسش مبنی بر اینکه «آیا فدراسیون های المپیکی هم از این بخش بودجه سهمی خواهند داشت؟»، گفت: کمیته ملی المپیک از محل اعتبارسال آینده خود برای تمام فدراسیون ها اعتبار مصوبی خواهد داشت و قاعدتا همچون امسال، سال آینده هم از فدراسیون های المپیکی حمایت لازم صورت خواهد گرفت. اما اینکه آنها از بخش بودجه ویژه المپیک هم سهمی داشته باشند به مسائل زیادی بستگی دارد.

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: ۳۰ میلیارد تومان بودجه ای است که ویژه بازی های المپیک پیش بینی شده اما مشخص نیست چه میزان از آن تصویب و ابلاغ می شود. از طرفی هنوز برآورد نهایی از میزان بودجه ای که برای تهیه ارز کاروان نیاز است، نداشته ایم چون هنوز دارندگان سهمیه و در کل ترکیب کاروان نهایی نشده است. این مسائل تعیین کننده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته ملی المپیک در برنامه اولیه خود تامین ۲ میلیون دلار ارز برای کاروان اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ توکیورا پیش بینی کرده است.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *