برنامه قایقرانان برای حضور در انتخابی المپیک

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم های ملی قایقرانی آبهای آرام کشورمان برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک لندن در حالی این روزها در دریاچه آزادی برگزار می شود  که با معرفی دوباره ایرج اقلیمی به عنوان سرمربی پررنگ تر از قبل در حال دنبال شدن است. اقلیمی که بعد از بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا به دلیل مشکلات حاضر در فدراسیون وقت از جمله عدم حمایت مسائل مالی و وجود کمبودها و برخی مسائل حاشیه ای از تیم ملی و این فدراسیون خداحافظی کرده بود چند هفته قبل با حکم علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون دوباره به عنوان مربی تیم ملی قایقرانی آبهای آرام کشورمان منصوب شد.  

ایرج اقلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر پیرامون برنامه قایقرانان در مسیر کسب سهمیه بازیهای المپیک توکیو،  گفت: اردوهای ما این روزها در دریاچه آزادی تهران دنبال می شود. البته از قبل هم پاروزنان سه هفته تمرین و یک هفته استراحت داشتند. من تیم را از ۲۵ آبان ماه رسما تحویل گرفتم و طبق برنامه ای که ارائه داده ام تیم تا پایان این ماه در تهران اردو زده و سپس از دی تا اسفند ماه تمرینات را در مناطق گرمسیر همچون قشم و دزفول دنبال خواهیم کرد.  

وی افزود: مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک لندن از ۶ تا ۹ فروردین ماه سال ۹۹ برگزار می شود. ما وقت زیادی برای تمرین و آماده سازی تیم نداریم و در حال برنامه ریزی هستیم تا بتوانیم حضور خوبی در مسابقات داشته باشیم.  

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام فدراسیون جهانی قایقرانی، رقابت های المپیک در بخش آبهای آرام در ۱۲ ماده برگزار می شود. تکلیف حاضرین در دو ماده چهارنفره آبهای آرام زنان و مردان پیش از این در رقابت های قهرمانی جهان مشخص شده است. به این ترتیب قایقرانان برای کسب ۱۰ سهمیه در ۱۰ ماده در رقابت های پیش رو مسابقه خواهند داد. این سهمیه ها در مواد دو نفره و تک نفره مسافت های مختلف زنان و مردان توزیع خواهد شد. اما کار پاروزنان آسیایی برای کسب این سهمیه ها در مسابقات قهرمانی آسیا سخت است چرا که تنها دارنده مدال طلا می تواند به طور مستقیم راهی المپیک شود. البته تبصره هایی نیز در این بین وجود دارد.
 
مربی تیم ملی قایقرانی آبهای آرام کشورمان  در این خصوص خاطرنشان کرد:  در این رقابت ها کسب مدال طلا حکم سهمیه مستقیم المپیک را دارد. البته در صورتی که دارنده مدال طلا قبلا در مسابقات جهانی سهمیه گرفته باشد این سهمیه به نفر دوم داده می شود. چینی ها در بیشتر مواد سهمیه‌شان پر شده است. حتی در یکی دو ماده برخی کشورهای دیگر هم سهمیه خود را از رقابت های جهانی گرفته اند که در این مواد در صورتی که مدال طلا و نقره قبلا سهمیه گرفته باشند این سهمیه به نفر سوم می رسد.  

«ایران در کسب این سهمیه ها چقدر شانس دارد؟» اقلیمی در پاسخ به این سئوال، گفت: من هیچ قولی برای کسب سهمیه المپیک نداده ام و وقت ما بسیار کم است. اردوهای ما در فصل سرما در حال برگزاری است. قبلا مسابقات قهرمانی آسیا در فصل گرما برگزار می شد اما این بار زودتر و به واسطه توزیع سهمیه المپیک قرار است  و بلافاصله بعد از فصل سرما برگزار شود و با این شرایط ما فرصتی نداریم. سطح مسابقات بالاست و همه کشورها هم خود را برای این رقابت ها از قبل آماده کرده اند. 

اقلیمی تاکید کرد: واقعا وقت کم است و کار سخت. باز هم می گویم من هیچ قولی برای کسب سهمیه نداده ام. تلاش می کنیم تا نتیجه خوبی بگیریم. با حضور کشورهایی مانند قزاقستان، ازبکستان، چین، ژاپن و کره که برنامه ریزی کرده اند تا سهمیه بگیرند و ما هم تلاش خود را خواهیم کرد.

وی درباره اینکه آیا از حضور قایقرانان جوان هم بهره می برد یا خیر، خاطرنشان کرد: تنها با سه چهار نفری که در این سطح برای رقابت در آسیا و المپیک داریم تمرینات خود را دنبال می کنیم. شاید به ترکیب تیم، پاروزنان زیر ۲۳ سال را هم اضافه می کنیم اما آنها شانسی برای حضور در ترکیب تیم به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ندارند ولی با هدف پشتوانه سازی از حضور آنها استفاده می کنیم.  

مربی تیم ملی قایقرانی آبهای آرام کشورمان پیرامون وضعیت تجهیزات تیم هم تصریح کرد: تجهیزات ما از جمله قایق ها مثل قبل است. پاروها به روز شده و برخی از قایقرانان هم پاروهای شخصی و به روز خود را دارند. تقریبا تجهیزات ما نزدیک به سطح خوب جهان است. البته امیدوارم تنها با رفتن به مناطق گرمسیر بتوانیم شرایط برگزاری اردوها را بهتر کنیم که بچه ها با روحیه بهتری تمرین می کنند.  

وی در خصوص بازگشت دوباره خود به قایقرانی و اینکه چطور شد پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی را پذیرفت، اظهار داشت: در سال قبل، دوره چهار ساله ریاست رئیس فدراسیون قایقرانی تمام شده بود و باید انتخابات برگزار می شد. ما هم در کمیته مربیان حضور داشتیم و باید در مجمع انتخاباتی شرکت می کردیم و گفتند که دیگر به ما نیاز نیست و این شد که به خانه رفتیم. در این مدت چندین بار سهرابیان رئیس جدید فدراسیون با من تماس گرفت و در نهایت برای هدایت تیم به توافق رسیدیم تا در این مدت به تیم ملی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک کمک کنم.  

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ از ۶ تا ۹ فروردین ماه در کره جنوبی برگزار می شود. در این رویداد ۱۰ سهمیه المپیک در ده ماده توزیع خواهد شد.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *